דף הבית / המשבר ופתרונו / הזכות לבחור, חלק א'

הזכות לבחור, חלק א'

שאלה: הייתי רוצה לשמוע את דעתך בעניין המצב הפוליטי הלא יציב במדינת ישראל, שהביא לבחירות המוקדמות. זה כבר הפך למסורת שממשלת ישראל לא מחזיקה מעמד במשך תקופת הקדנציה שלה. והסיבה לכך הם משחקי האגו והתככים שמביאים לפירוק הקואליציה.

הייתי רוצה להבין את התופעה הזאת, היות והיא משפיעה על כל תחומי החיים שלנו, פוגעת בכיס של כל אחד ומחייבת אותנו להוציא עוד כמה מיליארדים עבור הבחירות המוקדמות.

כל ממשלה מבטיחה בזמן הבחירות להוביל את האונייה שלנו לחוף מבטחים ומציירת לפנינו חיים נפלאים. אך בסופו של דבר אנחנו מרגישים שהאונייה הזאת בנויה מכל מיני גושים נפרדים וכל אחד מושך לכיוון שלו.

יש התנגשות של אינטרסים מנוגדים עד כדי כך, שהחבלים שקושרים את המבנה הזה יחד, פשוט נקרעים. הרגשה דומה מופיעה בתוך העם ומעוררת בנו הרגשת חוסר ודאות וחוסר יציבות.

זו אינה תופעה חדשה, אלא היא מלווה אותנו מאז קום המדינה. כבר כל כך הרבה ממשלות התפרקו והביאו לבחירות מוקדמות הרבה לפני הבחירות המתוכננות.

על פי הנתונים הסטטיסטיים, במשך 68 השנים של קיום מדינת ישראל התחלפו בה 33 ממשלות והתקיימו 19 כינוסי כנסת. הזמן הממוצע שממשלה נמצאת בשלטון הוא פחות משנתיים. אלה הן התוצאות האכזריות של הסקר.

אבל אנחנו לא רוצים לפתוח כאן דיונים פוליטיים שמתנהלים עכשיו בכל הערוצים של אמצעי התקשורת. רק רצינו להבין מהי הסיבה לתופעה כזאת וכיצד אפשר לתקן אותה? איך לספק כזה מפקד לאונייה שלנו שיביא אותה לחוף מבטחים? מהו הגורם לחוסר היציבות של הממשלה שלנו?

תשובה: התשובה היא מאוד פשוטה. בעבר, בראש החברה, המדינה והממשלה תמיד עמד המלך. ועל אף שהיו לו הרבה מאוד שרים, הם כולם צייתו למלך. אי אפשר היה להתווכח עם החלטת המלך, כל מה שהוא אמר, היה קדוש.

מאיפה המלך לקח את הפתרונות הנכונים? – מהשמיים. האנשים האמינו שהמלך ממונה על ידי הכוח העליון ושיש לו קשר ישיר עימו. כך האנושות התקדמה במשך כל ההיסטוריה, התפתחו חברות, טכנולוגיות, מדע, דת, השכלה. כל המדינות התקדמו לפי תוכנית מסוימת, היו כאלה שהתקדמו יותר והיו כאלה שפחות. בראש החברה עמד המלך ותחתיו הייתה היררכיה שלמה של העוזרים שלו, אנשי החצר.

הטבע קידם אותנו בלי לשאול ובלי לדרוש מאיתנו כלום, שלח לכל אחד את המחשבות ואת הרצונות לפי הצורך. בוודאי שליוו אותנו בעיות ומלחמות, אך כל זה היה מתוכנן מצד הטבע והיה צריך להתרחש. לא היינו אמורים ללמוד מהניסיון הזה ולהתקדם בהדרגה לקראת ההבנה כיצד להפוך את החיים האלה ליותר מאוזנים.

כוח הטבע היפנה את המלך לאותו הכיוון שאליו הוא היה צריך להוביל את העם שלו, והעם הלך אחריו. כך זה התרחש בכל המדינות. גם עם ישראל עבר המון ייסורים, וגם זה בזכות ההנהגה העליונה. הכול היה מתוכנן מראש.

אנחנו רואים, שעוד בזמני הנביאים כל התהליך שעברנו בהמשך היה מתואר על ידם. מאות שנים לפני חורבן בית המקדש ויציאת עם ישראל לגלות, הנביאים כבר ידעו וכתבו על זה. כתוב בתלמוד ששבעים שנה לפני חורבן הבית כבר הופיעו סימני החורבן שלו.

שאלה: האם המנהיגים של מדינת ישראל דאז ידעו מה צריך לקרות?

תשובה: כמובן שהם ידעו, וכתוב על כך בתלמוד ובנביאים.

אצל העמים האחרים, המונרכיה (מלוכה) נשמרה עד לאחרונה. למשל, ברוסיה בתחילת המאה הקודמת עדיין שלט הצאר (מלך). אנשים היו מאוד דתיים, לא חשוב לאיזה זרם דתי הם השתייכו. הכול היה מאורגן כך שהאנושות התקיימה ופעלה לפי פקודת ההנהגה מלמעלה.

כך זה נמשך, עד שהגיע הזמן שלנו לפתח את חופש הבחירה. החופש הוא בכך שאני בעצמי נכלל בתוכנית הטבע, לומד אותה ומבין כיצד עליי לשנות את עצמי ואת כל החברה האנושית, את כל אחד מאיתנו, והעיקר, את הקשרים בינינו.

עכשיו זו כבר חובתו של כל אדם. ממלכות ומונרכיות החלו לקרוס, ובסופו של דבר, אנחנו מגיעים לכך שבימינו כל אדם הוא מלך! כל אדם משתתף בחיי החברה כאישיות נפרדת ועצמאית שמקבלת החלטות.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 468, 09.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלך ישראל, דוגמה לעם
כוחה של "ברכה מלמעלה"
דמוקרטיה של גן ילדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest