דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזוהר: תוכנית ניהול על ידי ה"מחשב" של הבריאה

הזוהר: תוכנית ניהול על ידי ה"מחשב" של הבריאה

ספר הזוהר. הקדמת ספר הזוהר, מאמר "ליל הכלה", סעיף 145):

"שש פעמים כתוב כאן הוי"ה. שישה פסוקים הם, מהפסוק, השמיים מספרים, עד, תורת ה' תמימה. ועל סוד זה כתוב, בראשית, שבו שש אותיות. ברא אלקים את השמיים ואת הארץ, הן שש מילים."

הזוהר מסביר לנו את התוכנה: "לפניכם תוכנה. אתם תקראו אותה, תדברו עליה, תדונו. מי שיכול, שיזכור, מי שלא יכול, שישכח, זה לא חשוב. תעבדו איתה. בכל מקרה אתם לא תבינו בה. אבל בזה שאתם עוסקים בתוכנה הזאת, קוראים עליה, רוצים לדעת מה היא מהווה בפני עצמה, על מה היא מדברת, אתם בזה הולכים ומרכיבים אותה בתוככם, ב"כלים" שלכם, באבחנות שלכם".

לכן, אנחנו קוראים על תוכנת ההפעלה. באותה המידה שאנחנו רוצים שהיא תתלבש בנו, היא מתלבשת. והטקסט עצמו עוזר לנו להיות קשור איך שהוא לאותה התוכנה.

ישנן נשמות שונות. לדורות הראשונים היה מספיק שהתוכנה הזאת הייתה כתובה בצורה של תורה, לדורות הבאים כבר הייתה דרושה תוספת, נביאים, כתובים, משנה, גמרא, ואחר כך עוד ועוד ספרים חדשים. אבל בסך הכול, הם כולם מבררים את התוכנה המקורית, את "חמשת חומשי תורה", בכך שעוזרים לנו לרצות להרכיב את התוכנה הזאת בנו, כדי שנתחיל בפועל לפעול לפי התוכנה הזאת.

שאלה: אם נעקוב אחר האנלוגיה של המחשב והתוכנה, אז החומרה זה הרצון לקבל שלנו. מה עושה התוכנה הזאת עם הרצון לקבל, איך היא מפעילה אותו בצורה אחרת?

תשובתי: במקרה שלנו, ה"חומרה", הרצון לקבל, הוא לא משתנה, הוא נשאר אותו הדבר. לפי ה"חומרה" המחשב הוא מושלם. אז כל ההבדל בין התוכניות הוא בהתקשרויות, במספר שלהן, ביכולת להתקשר.

כי התוכנה בסך הכול מקשרת את כל החלקים של המחשב ביניהם, נותנת לכל תא זיכרון מספר בהתאם לחשיבות שלו ומקשרת בין כל התאים. בהתאם לזה כל תא זיכרון מכיל מידע מסוים, והם כולם מחוברים ביניהם באיזה סדר מסוים. הסדר הזה גם כן יכול להשתנות, אבל כל זה נמצא באותה התוכנה.

זה מה שיש בסך הכול. בכל התאים יש עכשיו אפס ואחד, ועכשיו הכול תלוי בכך, איך התאים האלה מחוברים ביניהם. אלה הם כל החיים, זו כל התוכנה, כל ההפעלה וכל מה שקיים. אנחנו לא מתחשבים בתאי הזיכרון עצמם, ולא באפס ואחד שבכל תא. מה שחשוב ומה שקובע, זה סדר הקשר ביניהם והדינאמיקה של הקשרים ההדדיים והחיבורים שכל הזמן משתנים, מפני שזה קובע את זרימת המידע שמורגש בנו כזרימת החיים. אותו הדבר קורה עכשיו בגוף שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 29.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השַלָט לניהול העולם העליון
שלט לניהול ההתפתחות הרוחנית
תוכנה במחשב אוניברסאלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest