דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזדמנות להשיג את האור העליון

הזדמנות להשיג את האור העליון

הערה: האר"י כותב: "דע כי טרם שנאצלו הנאצלים ונבראו הנבראים, היה אור עליון פשוט ממלא כל המציאות. בשלמות עד כדי כך נפלאה שלו, שאין כוח לנבראים להשיג את השלמות שלו, מפני שלא יכול השכל שנברא להשיג אותו". על פי האר"י, אין כוחות ואפשרות להשיג את האור, ואילו אנחנו כביכול משתדלים לעשות זאת.

תגובתי: אנחנו יכולים להשיג את האור, אבל מתוכנו. באותה מידה שבה אנחנו הופכים להיות דומים לבורא, אנחנו משיגים אותו באופן מלא. השם "בורא" מורכב משתי מילים "בוא – ראה", תבוא ותראה.

שאלה: מה זה אומר "בוא"?

תשובתי: תתקרב אליו לפי התכונות, תשיג התאמה של תכונות איתו, כפי שהוא משפיע כך גם אתה תשפיע, כפי שהוא מאחֵד, כך גם אתה תאחֵד. זה נקרא "בוא", כלומר תהיה בהשתוות הצורה והתכונות אליו, ובמידה הזאת תוכל להרגיש אותו, כלומר "לראות".

זו כבר השגה ברורה של הבורא. ולמעלה מזה קיים מה שנקרא "עצמותו". אנחנו לא יודעים מה זה, מפני שברצונות הנוכחיים שלנו, בתודעה שלנו, אנחנו לא יכולים להשיג את זה, אבל יגיע הזמן שנשיג.

שאלה: וזהו הסוד?

תשובתי: זה הסוד, מפני שאנחנו מבינים שמאחורי השׂכל העליון ניצב משהו, איזו מדרגה עליונה. אבל אנחנו, רק יודעים שהיא קיימת, ולא יודעים מה היא. זו דרגה נסתרת מאיתנו לחלוטין, לכן היא נקראת "עצמותו", "קיים בפני עצמו".

יגיע הזמן, וגם אנחנו נגיע לדרגה הזאת. ההשגה שלנו יכולה להיות בלתי מוגבלת לחלוטין, מפני שאותו אור שאנחנו מקבלים ברצון המתוקן, מהווה את הבורא עצמו. אנחנו הופכים להיות שווים לו לפי המילוי, הרוויה, לפי התנועה קדימה. לכן אל תדאג, לא תהיה לך שום הגבלה בהשגה. ובעזרת ה', יהיה לך תאבון שיספיק לכל זה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 21.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest