דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הורשעו באגו זדוני

הורשעו באגו זדוני

שאלה: מדוע נאמר, שאם השקר הוא לא גדול, אז הוא לא מאפשר לראות את מצבו האמיתי?

תשובתי: נניח, שאני מנהל חקירה פלילית. לפניי יושב אדם שאני צריך להוכיח שהוא שקרן, והכול תלוי בכמה ראיות יש לי נגדו.

אם הראיות לא ברורות, מוטלות בספק, ואין ביטחון רב שהוא אשם, אז הוא יכול להכחיש הכול. בית המשפט לא יכול לקבל החלטה בתיק כזה מעורפל. אבל אם אנחנו מביאים לפניו תיק מסמכים עם רשימה מלאה של העבירות שלו, יחד עם כל הראיות ועדויות של עדי ראייה, אז לא נשאר שום ספק באשמתו. הוא כבר לא יכול להכחיש.

לכזה מצב אנחנו צריכים להגיע, כדי לראות הוכחות חותכות של האגו שלנו. צריך להתגלות, שהתכונות שלנו הן עד כדי כך רעות שפשען ותוצאותיהן הם גלויים גם לנו וגם לעולם כולו.

אנחנו צריכים לקבל הוכחות חותכות של השקר שלנו, שאלה לא תהיינה סתם צעקות: "אתה משקר!", ואני אתכחש להם, בכך שמסתמך על הטבע שלי. כל הפשעים שלי צריכים להתגלות בפועל, כמו שנאמר: "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות".

אני חייב להשיג כזאת דרגת גילוי של השקר, ואז אני באמת ארצה לעזוב את השקרים. יהיה לי ברור כאור היום, שהאגו משקר לי, זה נקרא עדות אמיתית של העד. אני חייב לראות את הפשעים שלו בפועל, בדרגה העמוקה ביותר (ד' דד').

ואז לא יישארו לי שום טיעונים, אני לא אוכל להכחיש יותר. לא יהיה לי כוח להישאר בכזה מצב, אני אברח ממנו כמו שבורחים מהרגשת בושה עצומה.

תאר לעצמך שמחברים אליך איזו אלקטרודה לאוזן ומראים לכולם את המחשבות וההרגשות שלך. היית מעדיף למות מאשר להרגיש כזאת בושה, וכך כל אחד מאיתנו. לכן אנחנו צריכים להתפעל בכזאת צורה מהעבודה שלנו, כדי באמת לרצות למות מבושה עבור האגו שלי, רק אז אנחנו נגיע לאמת ונסכים להשתנות. להישאר בתוך האגו יהיה עבורנו גרוע יותר מבושה, מכך שהמחשבות ה"פליליות" שלנו יתגלו לכל העולם.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 11.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
גשר, שאחריו מתחילה דרך האמת
נקודה אמצעית בין אמת ושקר
גשר שמחבר בין האמת והשקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest