דף הבית / אקטואליה / הוריקן "הארווי" הוא רק ההתחלה

הוריקן "הארווי" הוא רק ההתחלה

"הארווי" הוא ההוריקן התורן ששיתק את חופי טקסס שבארה"ב הבוקר הזה. ימים ספורים קודם, הטייפון "האטו" היכה בעוצמה בהונג-קונג, גרם למותם של 3 אנשים ולפציעת 34 נוספים. צרפו לרשימה את המחקר החדש שפרסם ה-CNN בתחילת החודש, ש-2 מתוך 3 תושבים ביבשת אירופה יסבלו עד סוף המאה מגלי חום, משיטפונות ומאסונות טבע שונים, והרי לכם התחזית הקודרת.

אפשר להכריז על מצב חירום בטקסס ולהקצות מיליוני דולרים לשיקום, כפי שצייץ הבוקר הנשיא טראמפ, או להציע פתרונות מנע כדוגמת תכנון עירוני מחודש לקראת האסונות הבאים באירופה, אך שניהם בבחינת פלסטר, פתרון זמני.

עלינו להתחיל לחשוב אחרת לחלוטין. חוסר האיזון שמתגלה בטבע ומצבו העגום של כדור הארץ דורשים מאיתנו שינוי שלא הכרנו קודם. ראשית, עלינו להכיר בעובדה שכל חלקי הטבע מקושרים בתלות הדדית מוחלטת. כל פגיעה ולו בפרט הקטן ביותר מוציאה את המערכת כולה מאיזון, בוראת הוריקנים, מייצרת משברים או גורמת לנזקים כבדים.

גם אנחנו, בני האדם, חלקים באותה מערכת הרמונית, אבל זה הדבר האחרון שמעסיק אותנו. חכמת הקבלה מלמדת כי בעוד שכל חלקי הטבע, הדומם, הצומח והחי, נמצאים בהתחשבות הדדית, בקשרי גומלין ובסינרגיה מושלמת, אנחנו מתייחסים זה לזה הפוך לחלוטין: בניצול הדדי הולך וגובר. איכות היחסים בינינו היא שמפרה את האיזון העדין בטבע בעוצמה החזקה ביותר.

כדי להביא לתיקון מהותי ביחסים בין בני האדם, עלינו לפצוח במסע הסברה נרחב שיביא לשינוי ערכי ותודעתי של התחשבות והבנה הדדית בינינו, בדיוק כפי שפועלים שאר חלקי הטבע. תהליך חברתי יסודי שכזה יטפל בחוסר האיזון מהשורש וירגיע את הרוחות. ועצה לממשלות: הרבה יותר זול להשקיע בתהליך חינוכי שיביא לאיזון עם הטבע, מאשר להתמודד עם נזקי הטבע.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest