דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראות הפעלה: כיצד להחזיר לעצמי את השׂמחה

הוראות הפעלה: כיצד להחזיר לעצמי את השׂמחה

שאלה: הרוחניות דורשת שלמות ושׂמחה, אך בקבוצה אנחנו לפעמים מעמעמים את השׂמחה. כיצד זה מתקשר?

תשובתי: אתה מגיע לקבוצה לאחר חיים רגילים, "חומריים". שם הייתה שׂמח לאוכל, למין, למשפחה, לכסף כבוד מושׂכלות וידע. כאן לעומת זאת העמידו אותך לפני מטרה שאינך משׂיג, ומול אנשים שאינך בוחר. בעולם החיצוני החלטת בעצמך עם מי לעבוד ועם מי לנוח, וכאן לפניך פניהם של החברים. תסתכל: האם היית לוקח אותם להיות החברים שלך? אך אין לך ברירה. חוץ מזה גם אין שום תועלת. אינך מוצא לא סיבה, לא מקום ולא אמצעים לשׂמחה שאליה התרגלת בעולם החיצוני.

עכשיו עליך לשנות את כל הדימויים והתיאורים שלך. בשביל מה אני כאן? לשם מה אני צריך את האנשים האלה? כיצד למצוא לעצמי מילוי? מהי המטרה? עד כמה היא חשובה? – כשתאסוף ותסדר בצורה נכונה את השאלות האלו ואת התשובות עליהן, אתה פשוט תתפוצץ משׂמחה, תעוף עד לרקיע השביעי. כי הרי אתה נמצא במקום הנכון היחידי, בחברה עם האנשים הנכונים המשתוקקים כמוך לאותה המטרה העליונה, שלא ניתן להשׂיגה ביחידות. תראה: הם כולם התאספו יחד במיוחד בשבילך. הם קיימים רק כדי שאתה תרכוש שלמות.

אז, כשאתה מביט בחבריך, אתה מתחיל לאהוב אותם. הם נהפכים לחשובים, לקרובים וליקרים לך. והמטרה כבר לא כל כך בלתי מושׂגת. אם אנחנו נתאחד, אז נמצא אותה בינינו. היא לא נמצאת בגלקסיה רחוקה, אלא כאן, מאחורי המחיצות המפרידים בינינו שיש להחריבן. המטרה היא לגלות בתוכנו אור. אך אין הוא יכול לזרום, כל עוד יש נתק ברשת. בגלל הכבלים הקרועים הזרם הרוחני אינו זורם דרך אף אחד מאיתנו. אז תן לו להאיר, תיצור מגע! הכול כבר מוכן עבורנו, רק אם תסתכל בצורה נכונה על המתרחש, אתה לבטח תתמלא בשׂמחה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 05.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שמחה מוכפלת
שער הדמעות
רוחניות – זה שמחה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest