דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הומור, הגנה מדאגות

הומור, הגנה מדאגות

בזמנינו, האדם זקוק למערכת הגנתית חזקה מאוד נגד השפעות נפשיות שליליות. כי היום קיים מקור בעל עוצמה רבה של איומים והטרדות, זו הסביבה שלנו.

מה מראים לנו בטלוויזיה? באפריקה סובלים מרעב ועוד מעט הם יתנפלו על אירופה. בבית ספר הכו תלמיד, פושע אחד ירה למוות באחר.

בהביטנו בעולם הזה, אפשר להשתגע. חדשות כאלה מגישים לאדם לפני שהוא הולך לישון, כדי שהוא ישתחרר מלחץ וינוח בצורה טובה! אין דבר יותר לא טבעי מזה!

אני יכול להביא דוגמה של המורה שלי, הרב ברוך אשלג. הוא היה שומע מתוך החדשות רק את הדקות הראשונות, האם קרה משהו חשוב, וכל השאר לא עניין אותו. הוא אהב הומור, בדיחה מוצלחת, כאשר חיבור של הפכים מוליד פתאום משהו מצחיק. כאשר סיפרו לו בדיחות הוא היה מאוד מרוצה, כי מזה האדם נח.

אנחנו תמיד נמצאים תחת לחץ של בעיות שאין להן פתרון, ואילו בבדיחה בדרך כלל יש בעיה בלתי פתירה, שעל ידי תפנית בלתי צפויה היא נפתרת. אני חושב, שבנוסף לסביבה זה יכול להיות אמצעי טוב נגד דאגה וחרדות.

אני ממלא את הרצון שלי בהומור ולא בדאגות ואיומים. כאשר אני כבר לא יכול ללמוד, אבל עדיין לא צריך ללכת לישון, אז אני אוהב לשמוע או לראות משהו נעים. ככלל, זהו סרט טבע או קומדיה באמת מצחיקה, הומור בצורה ראויה.

אני לא חושב שבזה אני עושה רושם של אדם קל דעת, כי כל החדשות, הפחדים והלחצים הללו, מישהו יוצר אותם במכוון כדי להשפיע עלינו. וככל שהוא עושה זאת ביתר מרץ, כך הוא מושך חזק יותר את תשומת הלב אליו, שאחר כך מנצל את זה לצורך פרסום עצמי. למה אני צריך להיות תלוי בזה?

אם זה באמת היה משהו מעניין, חיוני וגורלי לחיים, כמו צונאמי, התפרצות הר געש, קשיים כלכליים אמיתיים, זה עניין אחר. אבל 99% מהחדשות, אם לא כל 100%, אנחנו מקבלים מאנשים חסרי אחריות, שחוץ מרווח אין להם שום עניין אחר. לכן חייבים לסנן כל מה שמגיע מהסביבה הכללית, כדי לא להביא את עצמך לדאגות וחרדות מיותרות.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 86, 21.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מחיתולים ביד עם טלוויזיה
ההרגל לְפַחֵד
כשהחופש גרוע יותר מהשעבוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest