דף הבית / כלכלה / כסף / ההתפתחות הכלכלית לאחר המשבר

ההתפתחות הכלכלית לאחר המשבר

דעה: בהמולת המשבר בעיות ההישרדות דוחקות את הפרספקטיבה של מחר. אך כיצד ייראה העולם לאחר המשבר, כיצד תיראה הכלכלה? ברור שהעולם כבר לא יהיה כמו בעבר, השינויים הכואבים כבר מורגשים. מפולת של התמוטטויות ופשיטות רגל צוברת תאוצה.

טרם החלה הנפילה בסין ובעולם הערבי, טרם בוזבזו טריליוני דולרים שהודפסו, והשוק כבר גוסס. המומחים לא מבינים שום דבר ממה שקורה, אבל משום שחייבים לומר משהו, הם ממלמלים מנטרות מונטריות. ישנם כלכלנים שמיהרו בבהלה לתחיית המרקסיזם.

הטלטלה מהליברליזציה לרגולציה של הכלכלה היא קיצוניות בלתי מוצדקת. חלוקת העבודה העולמית וההתמחות של הייצור הגיעו לרמה הגבוהה ביותר. כבר לא ישויות נפרדות נמצאות בתחרות, אלא מדינות שלמות.

הרגולציה הטוטאלית של השוק חסרת טעם: אפילו המחשבים החזקים ביותר אינם מסוגלים ליצור את המודל של השוק הכללי העולמי. לכן, צריך ללכת בכיוון ההפוך – לפזר את הייצור על בסיס החוקים האנטי- מונופוליסטים.

תעשיות המזון והתרופות צריכות להיות מפוצלות (מבוזרות), כדי שאובדן של אחד מהספקים לא יגרום להתמוטטות. כל מדינה צריכה לספק את צרכיה במזון ובתרופות שבסל הצרכני באמצעות הייצור המקומי.

התייחסותי: אם הטבע מוביל אותנו לאינטגרציה גלובלית כללית, החתירה נגד ההתפתחות שלו מובילה אותנו להשמדה עצמית. אנחנו צריכים להבין שאנחנו נמצאים "מתחת לטבע", ושלא אנחנו, אלא הטבע עצמו מכתיב לנו את חוקי ההתפתחות שלנו. קודם צריך לדעת את החוקים הללו, ולאחר מכן, בהתאם לחוקים לקבל החלטות, או ליתר דיוק, הרצף של היישום שלהם. על כך מדברת חכמת הקבלה והחלק שבה שנקרא החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלה של החברה העתידית
החיפוש אחר אידיאולוגיה כלכלית חדשה
אין לאף אחד סיכוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest