דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההתפתחות היא שיפור הקשרים

ההתפתחות היא שיפור הקשרים

photo_rav_gh70_170.gif

כתבי הקבלה כתובים בעברית ובארמית, שהם כביכול הפנים והאחוריים של אותה השפה. אך למעשה השפה כאן היא לא העניין. ניתן לתאר את כל זה באנגלית, ביוונית או בגרמנית, לא חשוב איזו שפה ניקח.

לא חשוב באלו סמלים נבחר, העיקר שהם יתאימו לביטוי של אותן התכונות שקיימות בשטח של הרצון לקבל, ושיהיה ניתן להעלות על ידם את הרצון אל הרצון להשפיע.

שפת הענפים אינה דומה לשפות של העולם שלנו. היא מבטאת את הרצון עם כל תכונותיו, כיצד הוא מושך את המאור המחזיר למוטב ומשתנה כדי לעלות לדרגה הבאה. שפה היא קשר, ובעולם שלנו אנחנו משתמשים בה באותו האופן, רק בצורה פשוטה יותר, שטחית יותר.

כשאני מדבר על דבר כלשהו, אני מסביר את הקשר שלי עם אותו הדבר: עד כמה אני מבין אותו, מרגיש אותו, מתייחס אליו. אך בשפת הענפים אני לא סתם מסביר את היחס שלי, אלא מבטא את פעולת העלייה עצמה. השפה מלמדת כיצד להתקשר מהמדרגה התחתונה למדרגה העליונה.

כל שפה מבטאת קשר, לא קיים דבר מלבד הקשר בין הדברים. הבריאה מורכבת מאלמנטים רבים והעיקר עבורנו הוא הקשר בין כל אותם החלקים. כל ההתפתחות שלנו מוקדשת לשיפור הקשרים. זאת כל ההתקדמות שלנו.

בכל פעם אנחנו מגלים קשר אמיתי יותר בין כל חלקי המציאות עד שאנחנו מגלים את עולם אין-סוף, שבו כל הקשר מגולה. והקשר הזה נקרא "הבורא", תכונת ההשפעה ששורה בין כל החלקים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 11.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בואו נרצה שהכתוב יתממש!
מילים – ציוני דרך למעלה
העולם הזה הוא מילון של מושגים רוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest