דף הבית / הכול על הקורונה / ההשפעה המערכתית של מחשבותינו – חלק ד'

ההשפעה המערכתית של מחשבותינו – חלק ד'

יציאה לשום מקום

היום בישראל אנו יוצאים מהסגר בפעם השנייה. הפעם "לאט". אך מכיוון שעדיין לא הבנו דבר, הרי שבסופו של דבר גם ניסיון זה ייכשל. לא ניכנס לאותו נהר, המים כבר זרמו מתחת לגשר, הזמנים התחלפו. חיים טובים אפשריים כעת רק בשאיפה לאחדות והשפעה הדדית.

אחדות ומחויבות הדדית? מה עוד – אנו עומדים בפני עובדות ומסרבים להתבגר. כתוצאה מכך הזעזועים קורעים אותנו, ואנחנו כבר רואים בבירור: אין עם ישראל, יש רק סבך של סתירות, חבורה של "חייזרים" שנאלצים לחיות יחד על פיסת אדמה במצב מוזר שאנחנו מכנים אותו "סטטוס קוו" אזורי. האם אתם יודעים מאיפה הביטוי הזה מגיע? מהשפה הלטינית status quo ante bellum – המצב שהיה לפני המלחמה, ולמעשה הוביל אליה.

כן, המונח תואם למדי את המציאות שלנו. המדינה נקרעת, הרדיקליות מנצחת, חלקם לא מוכנים להקריב דבר למען אחרים. אידיאולוגיה, דת, פוליטיקאים, תקשורת הופכים אותנו לאויבים זה לזה – ובכך הם מובילים אותנו כצאן לטבח.

אחרי הכול, הכוח שלנו הוא לא במדינה שבנינו מחדש, אלא באחדות הפנימית שאנחנו מסוגלים לה. ישראל בלי אחדות היא כמו גופה חיה, בדיוק כפי שהייתה לפני ההתרסקות בימי קדם. לא פולשים, אלא, קודם כל אנחנו שפכנו נהרות של דם אחים למען צדקנו הצודקת והבלתי ניתנת לטעות. באותם זמנים אפשר למצוא אנאלוגים לכל המפלגות שלנו.

שום דבר לא השתנה! מעולם לא הבנו שללא תשוקה לאחדות איש אינו צודק וגורל עלוב ונורא מצפה לכולנו. מעולם לא הבנו שאחדות אינה הסכמה כללית עם דעתי הנכונה היחידה, אלא עלייה כללית מעל עצמנו, מעל ההפכים וחוסר ההסכמה בינינו. אם לא נתעלה, נתפזר מכאן כמו חולדות שבורחות מספינה טובעת, אם יאפשרו לנו את זה.

כדי להבטיח לעצמנו חיים נורמליים כאן, עלינו ליצור איזון, להתנגד לתהליכים צנטריפוגליים בעזרת תהליכים צנטריפטליים. פשוט אין מוצא אחר ומעולם לא היה. השכל היהודי לא יעזור, הצבא לא יציל אותנו. הקריסה תמיד הולכת מבפנים החוצה, ואם לא נעצור את זה עכשיו בעצמנו, אז הכול יהפוך להיות מסובך ודרמטי לאין שיעור!

התיקון מתחיל גם מבפנים. לא נגיע לשום דבר עם סגרים וחיסונים, אם לא נגיע לשורש, אם לא נעצור את השליליות שמגיעה מאיתנו. זו המשימה העיקרית שלנו. אני לא מבקש שתאמינו לי – אני מבקש שתבדקו.

ההשפעה המערכתית של מחשבותינו – חלק ג'
ההשפעה המערכתית של מחשבותינו – חלק ב'
ההשפעה המערכתית של מחשבותינו – חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest