דף הבית / חינוך, ילדים / ההשפעה המדהימה של הסביבה

ההשפעה המדהימה של הסביבה

laitman_2010-05_ny_70b7fd56e8_b.jpg

שאלה: אני מבין שאת האגו שלי אסור לדכא. הוא משמש חומר דלק שעליו אני אשתנה, אעבור טרנספורמציה. אך לא מובן לי מהי הפעולה הזאת שתהפוך אותי, את האגואיסט לחלק מהחברה האינטגרלית?

תשובתי: השפעת הסביבה! שום דבר אחר. בכם הכוחות האלו לא קיימים, הדבר היחיד החיובי שישנו בכם הוא שאתם יכולים להיות מושפעים מהסביבה. ולכן רק הסביבה יכולה לנהל אתכם. זהו.

כאשר הסביבה נותנת לכם ערך, חשיבות של תכונות אלו או אחרות, של התנהגות וכו', אתם חייבים ללכת אחריהם. אתם לא יכולים לוותר על זה, אחרת הכבוד, השליטה, הקנאה, הבושה, הכוחות האדירים שמניעים אותנו בכל זאת יחייבו לשמוע לדעת הסביבה.

שאלה: נניח שאנחנו לומדים בקורס של האבולוציה של התפתחות האגו. זה מספיק כדי שנתחיל להתנהג בצורה אינטגרלית?

תשובתי: לא! אלה פשוט ידיעות. ולאחר מכן צריך לאחד את כולם לקבוצה ולעשות ממנה את אותה החברה שתשפיע בצורה הנכונה על כל אחד מחבריה.

לדוגמה, כאשר אנחנו מכניסים את הילדים לאווירה מסוימת, תחת ניהול של מומחים ומחנכים המתנהגים איתם בצורה נכונה, כשאנחנו מביאים לילדים הקטנים יותר את הילדים הגדולים יותר שהופכים למדריכים שלהם, יוצאת מכך תוצאה מדהימה. כיוון שהקטן בשמחה מקשיב לגדול ורוצה להידמות לו. בין הילדים זה דבר טבעי. הם לוקחים דוגמה לא מאיתנו אלא מאלה שבשנתיים שלוש שנים גדולים מהם.

לכן אנחנו צריכים להשתמש בהזדמנות היחידה שקיימת – הסביבה.

שאלה: אני נכנס לסביבה שבה האנשים מתייחסים זה לזה בחום, בתשומת לב. אני גם מאוד רוצה להפוך להיות חלק מהמערכת הזאת. האם הרצון שלי הוא מספיק כדי שבסופו של דבר אני אקלט בתוך המערכת הזו או לא?

תשובתי: הרצון שלך הוא בכלל לא מחויב. אם הוא מחויב זה רע מאוד, סימן שהשיטה הזו לא תעבוד.אם ניקח כל אדם בעולם ונשים אותו בסביבה הנכונה, אין שום ספק בכך שהוא ישתנה. קיימות דוגמאות רבות, במיוחד בפסיכולוגיה. תביאו כל אדם לחוף הנודיסטים. שרק ינסה לא להתפשט שם… הבושה תחייב אותו להתפשט! לכן, הסביבה היא האמצעי היחיד לתיקון.

מתוך שיחה מס' 7 על החינוך האינטגרלי, 14.12.11

ידיעות קודמות בנושא:
האופטימיזציה של ההתפתחות
שליטת הסביבה
בשביל מה אני גדֵל?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest