דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההצלה תגיע כהרף עין

ההצלה תגיע כהרף עין

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לגלות את הבורא בגלות, כשהוא נסתר מאיתנו?

תשובתי: אנחנו מגלים את הבורא בתוך פרעה! הרי פרעה הוא הצד ההפוך של הבורא, "עזר כנגדו". אנחנו רואים את אותה הצורה, כשאנחנו עומדים מול פרעה, וממנו אנחנו לומדים מיהו הבורא.

רק כך אנחנו יכולים ללמוד. אם עדיין לא עלית למדרגה הבאה, אתה יכול לדון עליה רק לפי החיסרון שאתה מרגיש במצבך הנוכחי. ואת החיסרון הזה אתה מרגיש מכך שמגיעה אליך הארה מאח"פ דעליון.

ג"ע של התחתון תמיד נמצאים בתוך אח"פ של העליון, והוא מאיר לתחתון חושך. הרי האח"פ של העליון מלאים באור חסדים. העליון בעצמו אינו משתמש ברצונות לקבל שלו. וכשאור החסדים הזה מגיע עד לג"ע של התחתון, הוא אינו רוצה את ההשפעה הזאת ותופס אותה כחושך. ואותו אנחנו מגלים כ"חושך מצרים". אם החושך הזה רצוי לי, ואני מוכן להימצא בו, העיקר להידבק בעליון, אז אני משיג את צורתו של העליון ויוצא ממצרים. אני הולך דווקא בחושך הזה, באור חסדים, זהו חושך שחור לחלוטין, שבו עוד מתגלה ג"ר של אור החכמה, שמוסיף חושך מהצד השני. פועלים כאן כוחות גדולים מאוד.

אבל כל זה יתגלה בדרך, מספיק רק לבצע את מה שמוטל עליך. נדמה שאלֶה מדרגות כל כך גבוהות ובלתי-עבִירות, אך כשאנחנו מגיעים אליהן, הן מתגלות מהר מאוד, כמו שנאמר: "ישועת ה' כהרף עין".

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 11.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"ויבן ערי מסכנות"
האגו הרוויח עלינו לא רע
לחתוך מעצמך את פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest