דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההצלה היא בקו האמצעי

ההצלה היא בקו האמצעי

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת לך לך, סעיף כ"ב: ולפיכך בעת שאברהם… והגיע וקיבל הארת קו השמאל… תכף נפל תחת שליטת נמרוד, שהשליכו לכבשן האש, הנמשך מכוח גבורת הארת השורוק. ואז עזר לו הקב"ה, שימשיך את הארת קו האמצעי על המסך דחיריק, המכריע ועושה שלום בין ב' הקווים ימין ושמאל.

ההצלה היא תמיד בקו האמצעי, במסך דחיריק. הרי שני כוחות חייבים להתגלות בנו, ובעזרתם מנהלים אותנו מלמעלה. אך באותה מידה שבה שני הכוחות האלה, הקווים ימין ושמאל, כוח ההשפעה וכוח הקבלה, באים משורש עליון אחד, כך גם אנחנו חייבים מלמטה לחבר אותם בקו האמצעי.

לשם כך ניתנה לנו חכמת הקבלה, שיטה המאפשרת לנו להבין כיצד לחבר את הכוחות של שני הקווים ולהימצא בקו האמצעי. אך כדי לרכוש חכמה זו, הבנה זו, דרושה לנו קבוצה, לימוד, הפצה, כל אותם האמצעים שבעזרתם אנחנו יכולים לתאר לעצמנו את המצב הנכון, לרצות אותו ולבקש מהבורא להוציא זאת לפועל.

מובן, שחכמה זו, הבנה זו, כיצד לארגן את שני הכוחות האלה, כיצד לחברם יחד בקו האמצעי, גם כן מגיעה מלמעלה. על זה נאמר: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו".

"עושה שלום במרומיו", מהיכן שבאים שני הקווים, כי גם שם הבורא מוציא אותם מהקו האמצעי, מעצמו, מזעיר אנפין יחסית אלינו, וכך הם יורדים אלינו, אל המלכות ואל הנשמות הנמצאות בה. "הוא יעשה שלום עלינו", כלומר מלמעלה נותנים לנו ידע כיצד עלינו להתארגן, ואז מגיע אלינו הקו האמצעי ומתלבש בנו. בזה אנחנו ניצלים, בדומה לאברהם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
ג' קווים
הרוחניות היא הקו האמצעי
על קצה לשון המאזניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest