דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / ההמצאות התרבותיות של האנושות

ההמצאות התרבותיות של האנושות

מיכאל לייטמן

שאלה: חברים שלי שלחו לי קליפ בשם "הכותל", הוא פורסם באתר של מועדון הווידאו הנוצרי. בקליפ ישנן תמונות שלך ושל תלמידיך שצולמו בקברו של בעל הסולם ובמקומות נוספים. מה אתה יכול לומר על כך?

תשובתי: בארכיון שלנו ישנם סרטים רבים שצולמו בכל מיני נסיעות לאתרים קבליים בשנת 1999. (בנסיעות לצפת ולאדרא רבא, נעשו סרטים כמו "לילות של קבלה", "אנחנו בני ברוך" וכו').

אינני יודע מניין נלקחו התמונות האלה. כמובן, שאנחנו ידועים בכל העולם ואנשים לומדים וחוקרים אותנו. כבר כתבתי על כך בבלוג הזה, שבאוניברסיטת קהיר כותבים עבודות מחקר על הקבוצה שלנו. אותו הדבר קורה גם באוניברסיטאות רבות בארה"ב, אוניברסיטאות שבעבר הרצאתי שם רבות. יש לנו מרכזי קבלה גדולים במדינות במרכז ארה"ב, לדוגמא: בסנט לואיס, שם ישנם תלמידים פרוטסטנטים רבים, אנחנו פתוחים לכולם!

בעל הסולם כותב שחכמת הקבלה מהווה את הדת העולמית היחידה: "ואהבת לרעך כמוך", ואילו שלושת הדתות והאמונות העולמיות, מהוות בסך הכול המצאות תרבותיות של האנושות. לכן כל אחד יכול להישאר במסגרת המנהגים שלו, ועל ידי לימוד חכמת הקבלה, הוא יתקן את הטבע האגואיסטי שלו.

אם ניקח מהדתות את ענייני העולם הבא והגורל (שאין להן שום הבנה בנושאים אלו), לא יישאר מהדתות דבר חוץ ממנהגים ביתיים, הדת תיהפך למועדון שמתאספים בו בימי החופשה.

את העולם הבא האדם מגלה בעולם הזה, על ידי המשכת האור בזמן לימוד חכמת הקבלה. וניהול הגורל אפשרי רק על ידי האור העליון, על ידי השימוש והלימוד בספר הזוהר, שימוש שכל אחד יכול לעשות!

המקובלים אינם נגד הדתות, אלה בעד העמדתם באותה השורה עם יצירות תרבותיות נוספות שהאנושות המציאה, ולא יותר. כך תיפסק הרודנות הדתית והניצול הרוחני של האדם, ותגיע ההיתפקחות של האנושות.

רשומות קודמות בנושא:
כשאתה גדל מעבר לגבולות של "האדם הקטן"
דת: המצאה זמנית מועילה
קבלה – פילוסופיה – דת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest