דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההיסטוריה של הקשר בינינו

ההיסטוריה של הקשר בינינו

Laitman_2012-02-24_0872_w.jpg

שאלה: כיצד אנחנו יכולים להתכוונן לכוח אחד, לבורא אחד, לאור אחד ולא לרדת מהדרך הזאת?

תשובתי: אפשר רק בעזרת הדבקות ההדדית בין החברים, שרוצים לברר את הכול רק כלפי הקשר ביניהם. התורה כולה היא ההיסטוריה של הקשר בינינו ולא יותר.

אנחנו מכירים בהדרגה את הרצון לקבל ובהתחלה הוא נראה לנו טוב, הם נקראים "שבע שנות שובע" במצרים. אחר כך אנחנו מגלים שהרצון שלנו רע. העדות לכך, הן הערים פיתום ורעמסס. עמדת האגו אינה משתנה ואם אתה מזדהה עמו, אתה חי מצוין. אבל אם אתה מזדהה עם ישראל, אז המצב רע. עד שמתגלה בך הנקודה שאינה נותנת מנוחה ומאלצת אותך להתנתק מהיחס הקודם. בצורה כזאת אתה לא משנה את המציאות, אלא רק מחלק ומעריך אותה, בהתאם לאגו שלך או בהתאם לאור.

בהתחלה אתה קובע שהרצונות והמחשבות שמנתקות אותך מהרכוש שלך רעות. גישה כזאת נקראת "דעת בעלי בתים". ואחר כך הרע הופך להיות משהו שמנתק אותך מהבורא וזאת כבר נקראת "דעת התורה". שתי הדעות הללו הפוכות אחת מהשנייה והתורה מספרת כיצד האדם עובר מעולם אחד לעולם האחר. אם האדם קובע שהכול צריך להתקיים בתוך הרצון לקבל, אז מצב כזה נקרא "העולם הזה", כלומר המדרגה הנוכחית. ומכאן האדם עובר ל"עולם הבא", למצב הבא שבו הכול צריך להתקיים בתוך הבורא. ובכן, הסיפור של יציאת מצרים זה הסיפור הכללי שחוזר על עצמו שוב ושוב, כל פעם באיכות שונה, ברמת התפיסה החדשה שמגלה שכבות עמוקות יותר וחושפת פרטים קטנים יותר והערכה מדויקת יותר. בסיפור הזה אנחנו יוצאים ממצרים, אבל אנחנו עדיין רחוקים מנקודת הסיום. מצרים חוזרת אלינו בזמן הנדודים במדבר. במילים אחרות, חוזרת אלינו במדרגה יותר גבוהה שאתה רואה וחי את "הסרט", אבל עם "בירורים יותר עדינים". וזה בנוסף, על המלחמות והבעיות השונות. הכול חוזר ומגלה מחדש, פרטים עדינים יותר של הבירור.

ותמיד הכול מסתובב בתוך המשולש, "אני-קבוצה-בורא". אנחנו מבררים את נקודת האיחוד, הדבקות, בה אני וקבוצה. אני זה הכלי והבורא הוא המילוי. אחר כך בודקים מה מפריע לנו ומה עוזר לנו. כל רגע אנחנו עושים את הבירור הזה, כל שנייה מבררים את התכונות הנחוצות, כדי לתקן אותן ולחברן. על ידי זה, אנחנו עולים במעלה הסולם הרוחני. אז אם אתה מחפש את הדרך היעילה ביותר, יש לך רק מקום אחד שבו אתה צריך להתרכז.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש "הכנה לקבלת התורה מהו", 26.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חופש בין הבורא לפרעה
הכי קשה לבקש עזרה
כשהבורא קרוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest