דף הבית / קבלה ומדע / טבע / ההיסטוריה העולמית נוצרת על ידי האקלים

ההיסטוריה העולמית נוצרת על ידי האקלים

laitman_75.jpg

חוות דעתו של ולדימיר קלימנקו, קלימטולוג (מדען העוסק באקלים), גאופיזיקאי, דוקטור לטכנולוגיה, פרופסור באוניברסיטאות ריין ומילאנו: שינויי האקלים על פני כדור הארץ משפיעים על תהליכים היסטוריים. "תור הזהב" של האנושות התחיל לפני 12 אלף שנה מסיבת סיומה של תקופת הקרח וההקלה באקלים.

אחרי כן, במאה ה- 4 לפני הספירה התחילה ההתקררות שהביאה ל"פיצוץ" תרבותי באזורים שונים בעולם – יצירת הכתב, שימוש בקרמיקה ובארד, התרבות העירונית, התרבות, הספרות.

מתוך 15 מקרים של הגירת עמים, 13 מקרים של הגירה חופפים בזמן לתקופות של ההתקררות וההתחממות הגלובליות. כל הביצורים העתיקים נבנו כדי להדוף התקפות מהצפון, הרי דווקא עמי הצפון מתחילים לנוע ראשונים, בורחים מהרעב בתקופות הקלות או החמורות של הקרה. החומה הגדולה של סין נבנתה בתקופה שבין המאות הרביעית עד הראשונה לפני הספירה – זמן של ההתקררות הגדולה ביותר באלפי השנים האחרונות. ההתחממות מביאה לרווחה חומרית, אך מלווה בירידה רוחנית.

מסתבר, שאדם אינו מסוגל ללמוד בשום דרך אחרת מאשר דרך הייסורים – בדיוק כך טוען ספר התנ"ך.

המאה השמינית: כיבוש של סמרקנד וספרד על ידי הערבים.

המאה התשיעית והעשירית: התקררות – תור הזהב של שירת הסין, פריחה תרבותית ביפן, הקמת העיר נובגורוד (רוסיה), הערבים מפתחים אלגברה וטריגונומטריה.

המאה ה- 10 עד המאה ה- 11: התחממות – כיבוש מצרים על ידי הפאטמים, התיישבות ויקינגים בגרינלנד.

המאה ה- 11 עד המאה ה- 12: מסע הצלב הראשון, המצאת הכתב הראשון בסין.

המאה ה- 18: במשך מאה שנה ההתחממות מתחלפת פעמיים להתקררות – התמוטטות של ממלכת הצלבנים, תחילתו של כיבוש אסיה על ידי המונגולים של ג'ינגיס חאן, תקיפת רוסיה על ידי המונגולים.

המאה ה- 4 עד המאה ה- 15 – בניית הקרמלין במוסקבה, הרנסנס באיטליה, עלייתם של האצטקים, תחילת הרנסנס בצרפת, הספר המודפס הראשון באירופה, הפלת העול של הטאטארים- מונגולים, סופה של הקיסרות הביזנטית, קולומבוס מגלה עולם חדש.

מדובר על כמות עצומה של אירועים מגוונים, המסבירים את תופעת השפעת האקלים.

התייחסותי: הכול בעולם קשור, אך גם האקלים אינו סיבה, אלא תוצאה של תהליכים פנימיים יותר – מימוש של הגנים ההתפתחותיים (ה"רשימות"), שבהם רשומים שלבי התפתחותנו.

אולם החל מזמננו, הגנים הללו מתממשים רק במידת הכרתנו והשתתפותנו הפעילה בהתפתחותנו, מכיוון שמטרת התהליך היא להעלות אותנו לדרגת ההתפתחות של הטבע עצמו, להתכללות מודעת בתוך התהליך שלו.

לכן, אף על פי שקיים קשר מוחלט בין התופעות הללו, זה אומר רק על האינטגרליות של הטבע, אך הסיבה היא מימוש של נתוני המידע (ה"רשימות"), המונחות בו מלכתחילה.

ידיעות קודמות בנושא:
הקרח של ארקטיקה יימס בעוד 10 שנים
שינוי האקלים גרם למשבר העולמי במאה ה-17
המחשבות והמערכת האקולוגית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest