דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההחלטה מתקבלת למטה

ההחלטה מתקבלת למטה

Laitman_2010-12-20_0040_w.jpg

אם אתה עושה פעולות שמכוונות למטרת הבריאה, אז אתה מתקדם על ידי שני כוחות: כוח הרצון העצמי (קבלה) וכוח האור (השפעה). אבל אם אתה עושה פעולות שאינן מכוונות למטרת הבריאה, אז אתה מתקדם רק על ידי כוח אחד, הרצון שלך. זאת ההתקדמות הטבעית שלנו: אנחנו ממלאים את הרצון שלנו.

כל המציאות היא המהות של הרצון והאור. הרצון נמצא בתוך האור וכל הזמן משתנה, עוד ועוד. כך מתבצעת ההתפתחות הטבעית שלו: מנקודת האנרגיה, לחומר, שכל הזמן הופך להיות יותר ויותר מורכב, עד לחיים בצורתם הנוכחית. קיימים אלמנטים בסיסיים שיוצרים את המערכת המחזורית, וקיימים החיבורים ביניהם שמולידים חומרים מורכבים ואפילו תאים חיים, שסופגים ופולטים כל מיני חומרים. התאים הם בעלי קשר איכותי חדש עם הסביבה, כי בדרגת ה"דומם" הספיגה והפליטה אינה מולידה את הרגשת החיים או הכאב.

לכן, אם אנחנו רוצים להתקדם קדימה, אז לפנינו ניצב תנאי מיוחד – להתקדם תחת השפעת כוח הטבע, כמו מכונה, או ליצור קשר עם החברים בקבוצה ולבנות תבנית שבמהותה דומה לאור, לכוח העליון, לתכונת ההשפעה והאהבה. אז ביחס שלך אתה משתדל לממש את חוקי האור. אתה מתגבר על ההכבדה והבעיות, ובהתאם לכך מקבל מלמעלה עזרה. בעיקרון, אינך מפעיל שום דבר חדש, אבל בכך שאתה רוצה להתקדם אל המטרה, אתה מוסיף יגיעה משלך, ובתשובה עליה מקבל תוספת אור, מאותו המצב שאליו אתה משתוקק.

בסופו של דבר, אתה משתמש באותה המערכת שמגיבה על "התוספת" מצידך. אתה רוצה, בבקשה, ואם לא רוצה, אז לא. השינויים אינם נובעים מהאור, אלא ממך: אם השקעת מאמץ, גילית תוספת חיסרון מצידך, אז אתה מקבל הארה יותר גדולה. אף אחד למעלה לא מקבל החלטות על כך, כדי להקצות לך מנה של האור. האור נמצא במנוחה מוחלטת, והכול תלוי רק בצורך ובנחיצות שלך בו. תנצל את התנאים שנתנו לך, ותקבל אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 04.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רק מי שמוכן להכול, הוא זה שיברח
אפילו שמעמיד פנים, אבל בכנות ועד הסוף
מי מחליט: הרצון או האור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest