דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההחלטה החשובה ביותר

ההחלטה החשובה ביותר

laitman_2009-04_9136_w.jpg

בעל הסולם, מאמר ס"ט "מקודם יהיה תיקון העולם": "וישראל, שורשן מפנימיות העולמות, שזה סוד כי אתם המעטים מכל העמים, אלא שעל ידי זה שמתקנים את הפנימיות, אז יתוקן גם החיצוניות, רק חלקים קטנים, וכל פעם ופעם מתוקני החיצוניות יתוקן (עד שפרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון) עד שיתוקן את כל החיצוניות."

אנחנו יודעים שהמקור של ד' בחינות דאור ישר הוא בחינת שורש, קוצו של י'. בהמשך הייתה י', כלי מלא, "חכמה", בחינה א'. בהמשך באה בחינה ב', "בינה", ה' ראשונה. אחר כך יש בחינה ג', זעיר אנפין (ז"א), ו', ולבסוף יש בחינה ד', "מלכות", ה' תחתונה.

באופן כללי, במהלך ההתפתחות, ההשפעה הפכה לקבלה ואחר כך שוב להשפעה ושוב לקבלה, ובסוף, לרצון לקבל. אבל בהתפתחות הכלים קיים סף מסוים, שלפניו, עד דרגת "כתר" (כ), "חכמה" ושלושת הספירות הראשונות (ג"ר דבינה) הייתה התפתחות מחייבת מלמעלה למטה ללא תגובה, בלי פעולה מצד הכלי.

האמת היא, שהתגובה הראשונה נוצרה בין "חכמה" ל"בינה", הרצון להידמות ל"כתר". אבל דווקא "בינה" קיבלה החלטה מודעת שהיא רוצה להיות כמו ה"כתר", לכן היא פועלת כמוהו, בונה את הרצון לקבל ומשפיעה ל"כתר".

בצורה כזאת, ישנם כלים שדומים לפעולת הבורא שבתוכם הוא משפיע, אלה הם "גלגלתא ועיניים" (גו"ע), וישנם כלים שבהם מתרחש מה שהכלי מחליט באמצע של "בינה", והם נקראים "אח"פ". ומקום ההחלטה הוא שליש אמצעי דתפארת.

בהתאם למבנה הזה "מלכות" מתחילה להיבנות ולהידמות לכל הבחינות הקודמות (=) והיא בעצמה מתחלקת בהתאם לעשר הספירות, בונה את עשר הספירות דאור חוזר.

heb_o_rav_bs-shamati-069-mikodem-ihie-tikun_2014-07-16_lesson_pic22

"מלכות" נבנית מתוך הנקודה הפנימית (•). העיגול הקרוב ביותר אליה הוא גלגלתא ועיניים והעיגול הבא הוא אח"פ. כך מתחלקים הכלים.

בשבירה נמחקים ההבדלים הין גלגלתא ועיניים לאח"פ, כי הכול שבור, מרוסק ומעורבב. אבל בתיקון של ה"גוש" הענק הזה של הכלים אנחנו מתחילים להעלות אותם בעזרת "אור מקיף" (או"מ) שמאיר מרחוק, והכלים הראשונים שנכללים בתהליך הם הכלים השייכים לגלגלתא ועיניים כי הם יותר זכים.

heb_o_rav_bs-shamati-069-mikodem-ihie-tikun_2014-07-16_lesson_pic23

הכלים האלה נמשכים יותר למאור המחזיר למוטב, מתעוררים לחיים יותר מהר. לכן הם נקראים "ישראל" (ישר אל), המשתוקקים לעליון. הם יותר "קלים" מכל יתר הכלים מפני שהם שייכים לדרגות עביות שורש, א' ו-ב'. זהו רצון לקבל קטן מאוד שעליו כותב בעל הסולם ומכנה אותם "פנימיות העולמות". ואחר כך יגיע תורן של "אומות העולם" להיתקן.

לכן, עלינו לתקן את הכלים השייכים לגלגתא ועיניים. דווקא הם חשובים לנו, כי אם הם יתוקנו מהחשבון האגואיסטי ויחליטו לבנות את עצמם החל מ"שליש אמצעי דתפארת" והלאה, אז יוכלו לחבר אליהם גם את הכלים של אח"פ שבעצמם אינם מסוגלים לבצע שום תיקון כי הם אינם מתוכננים על ידי הבורא ישירות מהשורש, אלא הם נוצרו כתוצאה מהחלטת ישראל, גלגלתא ועיניים, לכן הם תלויים לגמרי בישראל, ובכל המצבים הם באים לישראל בטענות.

מסתבר, שאם הכלים "ישראל" לא עושים את התיקונים המוטלים עליהם, אז הם אשמים בכך שהכלים דאח"פ עדיין לא מתוקנים.

מתוך שיעור על פי מאמר מספר "שמעתי", 16.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נקודה לחיבור של הבורא עם המלכות שלו
באילו עמים אני מאוכלס?
ייחודיות העבודה של המתאם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest