דף הבית / המשבר ופתרונו / ההזדמנות היא מלמעלה, המימוש הוא עלינו

ההזדמנות היא מלמעלה, המימוש הוא עלינו

בעל הסולם, מאמר "שופרו של משיח":

"אין בני ישראל נגאלים אלא אחר שיתגלה חכמת הנסתר בשיעור גדול, כמו שכתוב בזוהר : "בחיבור הזה יצאו בני ישראל מהגלות". ולפי השערתי, הננו בדור עומדים ממש על סף הגאולה, אם אך נדע איך להתפשט חכמת הנסתר בהמון."

אנחנו חייבים לגלות את חכמת הנסתר בהמון. אבל מה נשאר מהנסתר אם אנחנו נגלה אותה? העניין הוא, שבשלב הנוכחי אנחנו מדברים עם אנשים על קשר הדדי טוב לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך", על חיבור לצורך התיקון של האנושות.

על ידי תופעות הדרגתיות רבות, שמתחברות להתפתחות היסטורית, אבולוציונית, מכינים את ה"כלים" שלנו לאותם הזמנים, כאשר יבוא הדור שיוכל כבר לצרף לחיים שלו, לקיום שלו, כוונה, ויוכל להתקיים על פני האדמה לא מפני שפשוט שׂמוּ אותו ב"כלוב" הזה, ב"דיר" הזה, ב"מלונה" הזאת, אלא מפני שאנשים רוצים לדעת בשביל מה ולמה הם נמצאים במצב כזה ולאיזה מצב הם נועדו להגיע.

בדיוק בדור הזה אנחנו חיים. לכן המשבר, הייאוש ושאר הדברים השליליים של ימינו, כל אלה הם סימנים של אותם השינויים שעליהם כותב בעל הסולם. התנאים ההכרחיים כבר הוכנו מלמעלה ומגיעים אלינו, אבל אנחנו צריכים לסיים את העבודה מלמטה. מלמעלה מגיעה רק ההזדמנות לגאולה, וכל השאר תלוי בנו.

"יש חיוב מוקדם להגאולה, אשר כל אומות העולם יודו לטובת ישראל, בסוד הכתוב, ומלאה הארץ דעה."

בסופו של דבר כל הרצון לקבל שלנו שנגלה עד לרגע זה, מגיע לכזה מצב שאנחנו נבין שחייבים לשנות אותו. אמנם אנחנו לא מסוגלים לזה, אמנם השליטה האגואיסטית של פרעה עדיין שולטת עלינו, אבל יחד עם זה ברור לנו שאנחנו חייבים להתעלות מעליו. אנחנו מבינים שפעם נגיע למצב של גמר התיקון הכולל ומראש מסכימים למצב העתידי הזה, שהוא יגיע, אף על פי שעדיין לא יצאנו מתחת לשליטת הרצון לקבל.

הידיעה הזאת, ההכרה והנחיצות הללו, זה נקרא, שגם פרעה יודע ומבין ומסכים עם זה, שהחלקים שלו ייצאו לכוונה על מנת להשפיע. הוא מוכן להקריב את עצמו, לשחרר חלק מעצמו, כדי שהוא יתוקן בעל מנת להשפיע, בכך שיתנתק מהכוונות על מנת לקבל והן תתהפכנה לכוונות על מנת להשפיע. וזה נקרא "גאולה".

מתוך שיעור על המאמר של בעל הסולם "שופרו של משיח", 23.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רוחב וגובה
האיחוד הוא המבנה החדש של האנושות
ידע הוא כוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest