דף הבית / משבר עולמי / ההבדל השורשי במציאות של היום

ההבדל השורשי במציאות של היום

laitman_2008-12-07_6476.jpg

שאלה: כעת בעולם ישנם כל כך הרבה בני אדם הנמצאים בדיכאון, חודשים הם אינם יוצאים מבתיהם וזקוקים לעזרה פסיכולוגית. מה יכול לעזור להם?

תשובתי: היום הדיכאון הוא המחלה הנפוצה ביותר בעולם. ניתן לייעץ רק על תרופה אחת: המאור המחזיר למוטב. שום פסיכולוג לא יעזור כאן.

פעם כל אחד מאיתנו הרגיש את עצמו כאדם קטן ובודד, שמסביבו מתגלה עולם בכל מיני שכבות של האגואיזם שלנו: 1, 2, 3. האגו שלנו גדל יותר ויותר, ובהתאם אליו התפתחנו, כך יצרנו סביבה חדשה, עולם של טכנולוגיה חדשה ויחסים חברתיים חדשים. אנחנו התפתחנו במשך כל ההיסטוריה שלנו, בשלבים 1-2-3, כסף, שליטה, ידע.

 heb_o_rav_rb-shamati-016-yom-ashem_2010-05-28_lesson_bb_pic04.jpg

אך כיום אנחנו הגענו לדרגה 4, דרגה מיוחדת! כאן כבר לא מתפתח האגו שלנו, תכונת ה"קבלה", אלא מתגלה הבורא, תכונת ה"השפעה". זהו ההבדל השורשי של התקופה שלנו, התקופה של גילוי הבורא.

קודם הטבע (הבורא) חייב אותנו לגדול ולהפוך ליותר חכמים, יודעים, מבינים, שולטים – כלומר להתפתח. אך כעת האדם סיים את כל ההתפתחות הזאת בעולם הזה. בני האדם מגלים את חוסר המשמעות והטעם בגילויים החדשים, הכול דועך בהדרגה: התפתחות המדע, חקר החלל וכו'. אנחנו מיצינו את עצמנו לחלוטין. כנגד זה מתגלה הבורא, הטבע החדש. כאן כבר עלינו ללכת באופן שונה, איננו יכולים לצאת עם האגואיזם שלנו לשלב החדש, אנחנו רק נזיק לעצמנו. עלינו להבין שמתחילה כעת גישה חדשה לגמרי, כבר לא יוכלו לעזור לנו הכוחות שלנו, הטכנולוגיה המפותחת וכל המדע שלנו.

לפתע גילינו שכל המערכות שבנינו בעולם הזה, הפסיקו לפעול. כל המטרות הקודמות איבדו כל ערך: כסף, שליטה, ידע, משפחה, חינוך, תרבות. חושך וייאוש מגיעים לעולם, אך זה נובע מכך שבעולם מתגלה הבורא, כוח ההשפעה. ואילו אנחנו לא רוצים אותו, הרי הוא מבטל את האגואיזם שלנו, את הטבע שלנו, את כל רצונותינו!

בדומה לילד שהתרוצץ מפינה לפינה, כל שרצה הוא לשחק, ופתאום אומרים לו: "זהו מספיק, כעת אתה צריך להשפיע ולאהוב, לך ותשחק עם אחותך הקטנה". זה נגד הטבע שלו, החיים שלו הופכים לשחורים, הוא מייד מאבד את כל האנרגיה שלו. מכאן מובן מדוע בני האדם יושבים בדיכאון ובמשך חודשים אינם מסוגלים לצאת מבתיהם. תרופות נגד דיכאון הן התרופות הפופולאריות היום. אך אני יכול להמליץ בתור תרופה רק על האור המקיף.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 28.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
האשמה היא במשקפיים המלוכלכים
מסקנה אחת במחיר ייסורים של אלפי שנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest