דף הבית / חינוך, ילדים / ההבדל העקרוני של 99%

ההבדל העקרוני של 99%

שאלה: במה, בכל זאת, שונה העבודה הפנימית של 99% מהאוכלוסייה משאר ה- 1%, שיש לו השתוקקות לתיקון הפנימי? במה ההבדל העקרוני?

תשובתי: ההבדל הוא בחוסר האפשרות אצל 99% מהאנושות לגלות בעצמם ולממש את שיטת החיבור והאיחוד האינטגרלי.

רק אלה, שקיימת אצלם התנועה הפנימית, שרוצים להכיר ולהשיג את השיטה הזאת, ללמוד אותה, לגלות לעצמם את המערכת האינטגרלית – אלה הם התלמידים שלנו, הנציגים של כל העמים והגזעים, שנמצאים ממש בכל היבשות.

באותה המידה שהם תופסים את השיטה של החיבור והאיחוד האינטגרלי, הם מתחילים להבין שניצבת בפניהם משימה גדולה מאוד, ללמד אותה את כל העולם.

ולא רק ללמד, לא סתם לספר על איזה שהם מאמרים או ספרים, אלא אנחנו חייבים להיות גם המחנכים, גם המורים, המרצים והמארגנים. אף אחד חוץ מאיתנו לא יוכל לעשות את זה, מפני שאנחנו משיגים את המערכת הזאת, אנחנו מרגישים, אנחנו רואים אותה וצופים בה, ולכן יכולים להביא אליה ולבנות בהתאם אליה את כל החברה האנושית.

אם אנחנו נתחיל עכשיו להמציא איזה שהם חוקים חדשים של העולם, אז פשוט ניתקל בהתנגדות עזה מצד הטבע. בעבר אנחנו למעשה לא הרגשנו התנגדויות מצד הטבע. המשבר הנוכחי זו "הסנונית הראשונה". האמת, שבשנת 1929 בארה"ב היה משבר כלכלי, אבל לא עד כדי כך כבד.

העניין הוא, שעכשיו אנחנו נכנסים עם הטבע להתנגדות. שתי מערכות הפוכות מתנגדות זו לזו: המערכת הליניארית האגואיסטית, והמערכת האינטגרלית, העגולה, של הטבע. אלא הן שתי מערכות שונות לחלוטין! ולכן אנחנו כל הזמן נרגיש מכות גדולות מאוד, כישלונות. כמה שלא נשקיע בהמשך ההתקדמות האגואיסטית שלנו, אנחנו רק נרוקן את עצמנו, את הכוחות שלנו, את המלאי שלנו, את האפשרויות שלנו, עד שפשוט נתבזה ונגיע לדרגה פרימיטיבית, אנחנו יכולים להגיע גם לזה.

בעיקרון, מנקודת מבטו של הטבע זה לא משנה באיזו דרך אנחנו נגיע לחיבור, העיקר שאנחנו נהפוך להיות דומים לו. אם אנחנו נהיה מוכנים לחיבור רק באופן חיצוני, ואילו האגו שלנו יישאר במצבו הראשוני, אז אנחנו שוב נהפוך לשוכני המערות. כמובן, שבמקום שבעה מיליארד האנשים שעל פני כדור הארץ, יישארו נניח שבעה מיליון או אפילו פחות, אבל מנקדת מבטו של הטבע זה לא משנה כלל.

העיקר הוא, שצריך להישמר החוק של ההידמות וההשתוות לטבע, "חוק השתוות הצורה". זה נובע מתוך המחקרים הקבליים שלנו על עצמנו, שמאפשרים לראות את כל המערכת הזאת. אני מקווה, שאנחנו נוכל להסביר את זה לאנשים עוד לפני שהם יפנו למלחמות, לפירוקים מתוך הרגשת חוסר כוחות, למבוי סתום, מהרגשת אי היכולת לעשות משהו. כמה שלא יתאספו כל מיני "G" בינלאומיים (שמונה, עשרים וכדומה), בכל מקרה, מכל ההתאספויות שלהם יוצאת פשוט קבלת פנים מלאכותית, ולא יותר מזה. אבל זה בהדרגה יכול להביא לתוצאות נוראיות.

מתוך שיחה מס' 35 על החינוך האינטגרלי, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אנשים, הלו…!
תפקידו של  1% מהאנושות
99 + 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest