דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההבדל בין האגואיזם הרוחני והגשמי

ההבדל בין האגואיזם הרוחני והגשמי

laitman_2010-06-07_zohar_9036.jpg

מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 1

שאלה: בזמן לימוד חכמת הקבלה, האגו הכללי הולך וגדל. יוצא, שאנחנו כאילו מזרזים את גדילת האגו. וככל שאנחנו מתעכבים בחיבור בינינו, כך כל האנושות הופכת ליותר אגואיסטית.

תשובתי: האגו לא מועבר מאיתנו לאנושות. הוא באמת מתפתח בצורה חדה, אבל דווקא בתוכנו. באותה המידה שבה אתה שואף ומשתוקק לאהבת חברים, אז מופיעה אצלך שנאה ודחייה כלפיהם. ואצל אלה שלא שואפים ומשתוקקים, שום דבר לא מופיע, אצלם יש דחפים אגואיסטיים גשמיים בהמיים רגילים, לא יותר מזה.

אם אני משתוקק קדימה ל"פלוס" עם החברים ומשיג, נניח, "פלוס אחד", אז מייד מופיע אצלי "מינוס אחד". אבל אם אני נמצא רק בדרגת אפס, התחלתית גשמית, אז כאן אני סתם בהמה. כלומר זהו אגו גשמי רגיל.

אגואיזם רוחני, זה משהו אחר לחלוטין. הוא מופיע רק כדי לדחוף אותי לקשר עוד יותר גדול עם החברים בקבוצה. תחילה הכול נראה כביכול בסדר, טוב: "חברים, מתחברים!". שׂוכרים מבנה, כולם בוערים, כולם עובדים. ופתאום, אנחנו לא מסוגלים להסתכל זה על זה. כלומר, כבר מתחילה המדרגה הרוחנית השלילית. זה טוב.

עכשיו צריך להתעלות מעליה, שוב לעלות לדרגה הבאה "פלוס שתיים". ושוב מופיע "מינוס שתיים". וכך כל הזמן. ללא ה"זיג-זג" הזה שום דבר לא ייצֵא.

אתה מתאר לעצמך איזה אגו יש לאנשים שעולים, כמו התלמידים של רבי שמעון, שכתבו שמסוגלים לשרוף זה את זה.

כאשר אתה מגיע לכזאת מדרגה, אז מופיעות בך תכונות כאלה. לכן חייבים ליצור סביבה. לא תוכל להשיג את המדרגה הזאת, אם מסביבך לא תהיה קבוצה חזקה שתתחיל לסדר, לתמוך ולכוון אותך. היא "מנערת" אותך כשיש בכך צורך, כדי שאתה תתעורר ותראה, היכן אתה נמצא, היא מחייבת אותך לבצע את החובות שלך בקבוצה, מושכת להפצה, מעירה בלילה וכולי. ואתה את האחרים. אי אפשר ללא זה.

בהתחלה בקבוצה מופיע אגו קטן. אבל אם החברים אינם שומעים זאת, אם אין לידם מישהו שיכול לעזור להם, אז הקבוצה מתפרקת. ישנן הרבה כאלה קבוצות. אני שומע פה ושם.

לכן, מצד אחד, צריך לשמוח שמופיע סימן רציני של התקדמות רוחנית. זה כבר אגואיזם רוחני.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בנובוסיבירסק, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אין שני אגו זהים
שני סוגים של אגו
להגיע לאגואיזם האמיתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest