דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך לקומוניקציה מכסימאלית

הדרך לקומוניקציה מכסימאלית

שאלה: נכון להיום האינטרנט מהוה מקור תקשורת בלתי נדלה. נבנות יותר ויותר רשתות חברתיות המאפיינים שלהן שאין הגבלת שפה, הן אנונימיות, יש בהן רוח התנדבות, מטרה משותפת ועניין. מהי לדעתך המגמה של שינויים אלו? לאן הטבע דוחף אותנו?

תשובתי: הטבע דוחף אותנו לתקשורת נכונה בינינו. מהי תקשורת נכונה עדיין איננו יודעים, אבל נברר בהדרגה. זה ייקח מספר שנים ואנחנו נבין מה הטבע דורש מאיתנו. בסופו של דבר הכול יביא לשינוי הקשר בין בני האדם. אנחנו רואים שבמהלך אלפי שנים של התפתחות אנשים ניסו להגיע למצב חדש של תקשורת. הם רדפו אחר גילוי ארצות, שליטה, עושר, אבל בסופו של דבר גילו אלו שיטות, צורות של קשר הן אופטימליות עבורם. הם לא הבינו מה הם עושים אבל למעשה הם התקדמו לקראת זה.

בזמננו הבירורים האלו עולים לדרגה אחרת. וכאן הטכנולוגיה מביאה לכך שהמרחק מצטמצם בזכות טכנולוגיית התנועה, בעזרת קשר וירטואלי בינינו וכו' כל אלה מביאים אותנו לכך שאנחנו יכולים מהר מאוד בצורה אופרטיבית מאוד להגיע לקומוניקציה מכסימאלית זה עם זה. עם זאת אנחנו מגלים עד כמה הקשר שלנו הוא מכאני לחלוטין, ולא אותו קשר שהטבע דורש מאיתנו.

שאלה: אתה חושב שיכולת כזו של הרשתות החברתיות שבהן כל אחד יכול לתקשר עם מיליוני אנשים זו תופעה חיוביות?

תשובתי: כמובן.

שאלה: במהלך מאות שנים הספר היה המקור העיקרי לידע, והיום הוא פשוט הולך ונעלם, כל התקשורת השתנתה. זוהי התפתחות או הדרדרות? אם פעם האדם היה יכול לקרוא מספר ספרים בשבוע היום האנשים קוראים פחות יותר ויותר.

תשובתי: בכל מקרה צורת הרישום כאותיות לא תיעלם, אנחנו נמשיך להשתמש בה. הרי זוהי לא תקשורת בצורת כתב אלא זיכרון.

מתוך תוכנית הטלויזיה " מיומנויות חברתיות", 07.10.20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest