דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך לגמר התיקון

הדרך לגמר התיקון

שאלה: האם עליי להרגיל את עצמי תחילה לכוונה להשפיע בצורה אגואיסטית, כדי שברגע מסוים הכמות תהפוך לאיכות?

תשובתי: התהליך לא ממומש במסה הכללית של האנושות, אלא בקבוצה קטנה, בעשירייה, כאשר מתאספים עשרה אנשים וכורתים ביניהם ברית: "אנחנו רוצים להפוך להיות דומים לבורא". כל אחד בנפרד אינו יכול להשיג זאת, אלא רק אם כולם יחד יתאמנו בהשפעה הדדית זה לזה.

כל החברים חותמים על הסכם ביניהם לתמוך זה בזה, להראות דוגמאות, לבטל את עצמם אחד כלפי השני, להדגים גדלות המטרה. כך יוצרים בעשירייה מיני מבנה שדומה לכלל האנושות המתוקנת, אבל במידה קטנה מאוד, לא פחות ולא יותר מעשרה. על פי חכמת הקבלה, זוהי האפשרות האופטימלית.

בהדרגה, חברי העשירייה מתחילים להרגיש ביניהם מצבים מיוחדים, לגלות עולמות עליונים, להרגיש את הבורא שקיים ביניהם, ואת הכוחות שקושרים אותם זה עם זה.

החברים מתחילים להבין מהם אותם כוחות, אלו מהם נקראים "מלאכים", אלו נקראים "חיות הקודש" וכולי. מתחילים להרגיש את הכוחות העליונים, כלומר את תכונת ההשפעה, את תכונת האהבה. והעיקר, שבתוכן נע כוח מיוחד, תכונה מיוחדת שנקראת "בורא", המקור של כל הקיים שמחזיק את כל היקום וכתוצאה מהפעולות שעשו הוא מתגלה להם.

התוצאה מהעבודה הזו תהיה הרגשה שהם מוכנים להכיל בתוכם את כל הבריאה, את כל האנושות. לא צריכים לעבוד איתם, מפני שאם יוצרים כזאת עשירייה, אז מספיקה רק העבודה בתוכה, כדי שכל האנושות תמצא את עצמה כלולה באופן אוטומטי בתוכם.

אז הם מתחילים להרגיש מתוקנים לחלוטין, דומים לבורא שקיים יחד איתם במעגל הקטן.

כל האנושות לא מרגישה זאת מפני שהיא לא תיקנה את התכונות שלה מקבלה להשפעה, מאגואיזם לאלטרואיזם, ואילו מי שלומד מרגיש. גמר התיקון "דורש" שברגע שמשיגים סף של תיקון, מיד מתחילים בהפצת השיטה לאנושות כולה. בכך מסתכמת העבודה שלנו.

לכן, באותה מידה שבה אני רוצה להתקרב לבורא, בו זמנית, עליי לצאת מעבר לגבולות העשירייה שלי ולהפיץ את השיטה לכל השאר. דווקא במידה הזאת אני אתקרב לבורא ובצורה מובהקת יותר אגלה אותו.

הדבר דומה לתמונה הולוגרפית, כך שבחלק הקטן שלה ארגיש את הבורא במידה קטנה מאוד, כאילו שאני מסתכל על העולם ללא משקפיים ורואה הכול בצורה די מטושטשת. אם אתחיל להוסיף לחלק הזה עוד כאלה חלקים קטנים, אז הפוקוס של התמונה יהיה יותר ויותר חד, מלא, עם כל הפרטים. כלומר, אין הבדל אם גיליתי את הבורא בתוך העשירייה שלי או באיזה קנה מידה גדול יותר.

הכול תלוי רק ברזולוציה: כאשר אני יוצא לקנה מידה גדול ומושך לעשירייה שלי עוד המון אנשים שונים, אז בסופו של דבר אנחנו מתחילים לגלות את הבורא בצורה יותר מוחשית, מדויקת, בהבנה גדולה ובהרגשה גדולה.

לכן, המבנה של המערכת מחייב אותנו להפיץ. במידת ההפצה אני אשיג יותר ויותר את הבורא, אעלה לדרגה שלו, עד שאמלא לגמרי את כל הנפח, כשאכלול בתוכי את כל האנושות, אתחיל  לעביר אליה דרכי את האור העליון. באופן כזה אני אהפוך להיות שווה לבורא, ואשיג את גמר התיקון של הנשמה שלי.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.04.2017

 

3 comments

  1. סלומון מנגיסטו

    שלום… הרב ליטמן תודה רבה על ההסבר אני חושב שיש לי על מה לדבר איתך זה חשוב מאוד אשמח אם תענה לי תודה. 0547798800

  2. שלום מנגיסטו,
    שאלות לרב לייטמן אפשר לשלוח למוקד "קבלה לעם" דרך טל' 1-700-509-209, או דרך המייל info@kab.co.il.
    בברכה, רונית שי
    מנהלת הבלוג של הרב לייטמן

  3. סלומון מנגיסטו

    תודה רבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest