דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך היחידה להפוך להיות מאושר

הדרך היחידה להפוך להיות מאושר

שאלה: אם הנברא נברא כדי לקבל הנאה, אז מדוע האדם צריך לעבוד ולהשיג השפעה לבורא, ולא יכול פשוט להנות מהחיים, רק מטוב?

תשובתי: האדם יכול לפעמים להנות מהחיים הגשמיים, אבל לא כל החיים ולא כל הזמן. אפילו האנשים העשירים ביותר שיש להם כל טוב, לא מסוגלים להרגיש תענוג בכל רגע בחייהם, כי לא זו הייתה תכלית הבריאה.

על ידי הסתכלות מקרוב אנחנו נראה, שאפילו חיי מלכים הם בכלל לא פשוטים. הבורא מסדר לכל אחד את התפקיד שלו ומחייב את האדם להתפתח בהתאם לתכלית הבריאה, בדרך טובה או רעה. בדרך כלל אנשים מתקדמים בדרך של ייסורים, מה שנקרא "בעיתו". אבל אם לאדם יש שורש נשמה מיוחד, אז הוא מקבל הזדמנות לזרז את ההתפתחות שלו, "לקדש את הזמנים", כלומר להשתתף בעצמו בעבודת ה'. לצורך השתתפות כזאת הוא צריך להחזיק בתוכו שני כוחות ולא לפעול בהתאם לכוח אחד, כמו בני אדם רגילים.

אי אפשר להתקדם על ידי תענוגים בלבד בעולם הגשמי. אנחנו רואים, שהעולם שוקע לתוך סבל יותר ויותר גדול, למרות כל הקדמה הטכנולוגית שלו, שמאפשרת כביכול להשיג שגשוג מלא. אבל הבורא מקלקל את כל הניסיונות שלנו לסדר את החיים הגשמיים ולא נותן להנות. היצר הרע שנברא על ידו כל הזמן גדל ושולט עלינו, בכך שהורס את כל ההתחלות הטובות שלנו.

אם הניסיונות שלנו לא היו מנוגדים לתכלית הבריאה, אז ללא ספק, הכול היה מסתדר איך שהוא. אנחנו היינו חיים כמו בהמות בהתאם לתוכנית הטבע והאינסטינקטים, וכל אחד היה מוצא את הנישה שלו בסימביוזה הכללית. אך איננו מסוגלים לכך, מפני שחייבים להגיע למצב מיוחד.

במיוחד זה שייך לאלה, שבהם התעוררה ה"נקודה שבלב", אבל כל האנשים סובלים, מפני שהם מרגישים את הכוחות שמחייבים אותם להתפתח. זה נקרא "למטה מהדעת", ללא הכרה, ללא הבנה, לאן, למה ואיך צריך להתפתח, אילו כוחות מנהלים אותם ומקדמים קדימה. האדם פשוט מנסה באופן אינסטינקטיבי להימנע מהשפעה לא נעימה ורעה, ונמשך קרוב יותר לטוב. כל החישובים שלו מבוססים רק על איפה יש פחות ייסורים ויותר טוב.

אבל, לנשמות מיוחדות הבורא הכין דרך התפתחות מיוחדת על ידי הטוב. הם צריכים להזמין בעצמם אליהם את הכוחות שמפתחים אותם, האור העליון המקיף, שמחזיר למוטב. אנשים כאלה שמחים על כל הרע כמו על הטוב, בכך שיודעים ומבינים שהכול בא רק מהבורא, שאין עוד מלבדו ושהוא משחק איתנו.

כל החיים האלה הם משחק. כי ההתפתחות של התחתון על ידי העליון נעשית על ידי משחק, ומאיתנו נדרש לקבל את כללי המשחק הזה, למרות כל המורכבות, הבלבול והקושי שלו עבור האדם. חייבים לתת יגיעה רבה כדי לזהות את המשחק הזה של הבורא ותמיד לשמור על הקשר עם מי שמשחק איתך. במקרה כזה, אנחנו מוצאים את עצמנו בין שני כוחות: פרעה ובורא, ושמחים להזדמנות להתקדם. ואז באמת אפשר להתקדם רק בדרך של טוב!

אנשים שמסוגלים להחזיק את שני הכוחות האלה ולנהל אותם בעצמם, כמו בשני מושכות, או להפוך להיות סוס שמתקדם בעצמו, בכך שמנחש את הרצונות של הרוכב, מרגישים את עצמם מאושרים. יש להם המון בעיות, כל העולם נמצא על כתפיהם, שעליו הם אחראים, אבל הם מאושרים מתוקף תפקידם, מהקשר עם הבורא, שאת הפקודות שלו הם מבצעים.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "מהו הברכה, שעשה לי נס במקום הזה, בעבודה", 02.04.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest