דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך אל ארמון המלך

הדרך אל ארמון המלך

laitman_2009-07_0211_70.jpg

שאלה: מה הכוונה להעריך את המצב של העלייה הרוחנית?

תשובתי: עלייה זהו מצב שאני יכול להצדיק בו את כל מה שמתרחש איתי, להצדיק את החברים ואת הקבוצה, רואה בהם מלאכים שעוזרים לי ליישׂם את הבחירה החופשית שלי, להשׂיג את המטרה. מתוך היסודות של המצב הזה אני יכול לבנות את עצמי ואת היחס שלי לבורא, אשר מתגלה בתוך המצב הזה.

המרכיבים של המצב שלי: קבוצה, בית, עבודה, לימוד, בריאות וכולי. אני צריך להבדיל בין הקבוצה לבין יתר המרכיבים, לאסוף את יתר המרכיבים, ולהיכנס איתם לקבוצה למרות שהיא רק מרכיב אחד מיני רבים. בתוכה אני מברר המון מרכיבים, עד שאני בוחר רק אחד, את הרצון להשׂיג את הבורא. אני מתעמק בעבודה ובבירורים שלי יותר ויותר פנימה, לתוך המרכז. כאילו שאני מרחוק מתקרב אל ארמון המלך, עד שאגיע אליו. אני כל הזמן מכווץ ומצר את המיקוד (הפוקוס) שלי, בוחן את דיוק הכיוון עד שמשׂיג את המטרה.

תחילה נדמה לי שסביבי עולם ומלואו, אחר כך רק הקבוצה וכל מיני המצבים שבתוכה. עד שאני מגיע לתוכנית מאוד פשוטה, שכולם מסביב זה מלאכים, כוחות המכוונים אותי אל הבורא העוזרים לי להגיע אליו.

מה זאת הקבוצה הזאת, המקומית או העולמית? הקבוצה היא כל הנשמות. אנחנו מתחילים מכל העולם ואחר כך מצירים את המעגל. הקבוצה מתחילה אצלי מהגופים הפיזיים, מאנשים המוכרים לי בכל העולם, אשר אותם אני מרגיש מחוברים ביחד על ידי מטרה אחת. אלה הם בני אדם שמבינים ומרגישים אותי, למרות שיכול להיות שאינני מכיר אותם בפנים, זה לא משנה. אך בעולם הרוחני אנחנו נמצאים במערכת אחת כללית. בעולם הזה יכול להיות שלא נפגשנו מעולם, אך בעולם הרוחני אנחנו ביחד. זו הזדמנות מצילה ללא ספק, אנחנו מחוברים, תומכים ותלויים זה בזה.

זה לא רק בני אדם החיים בדור שלי, אשר נמצאים כעת באותו המצב ביחס לבורא, אלא גם כל המקובלים מהעבר, החל מאדם שהיה הראשון שגילה את הבורא לפני 5,770 שנה, ויישׂם את הבחירה החופשית. מרגע זה הנברא, נקודת הרצון, החלה את דרך השׂגת ההידמות לבורא. מאז ועד היום, כל המקובלים הקשורים למטרה הזאת, משתייכים לאותה המערכת עצמה, ואין זה חשוב באילו מדרגות של הסולם הם נמצאים. ובני אדם שעדיין אינם עובדים באופן פעיל במערכת הזאת, גם כן שייכים אליה – עלינו רק לעורר אותם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
סולם יעקב
התאספנו כאן כדי להפוך לבני אדם
מקובלים – נשמות המחיות את הדור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest