הדיבר "לא תנאף"

(תורה, ספר "שמות", פרשת "יתרו", פרק כ', פסוק י"ג).

ניאוף ברוחניות, זה שימוש ברצון לא מתוקן.

העניין הוא, שהחלק הזכרי של ה"כלי" הרוחני, זהו "מסך", כוונה על מנת להשפיע. החלק הנקבי, זה הרצון לקבל. לקבל על מנת להשפיע מהווה שימוש נכון ברצון, מימוש נכון שלו.

לכן ניאוף נקרא שימוש לא נכון ברצון. כלומר, זו לא האישה שלך, לא הרצון הנכון שלך. אתה צריך לבחור נכון את הרצון, להתארס עם כל אחד מהם, להתחתן, להתחבר, להידבק, להזדווג ולהוליד עליו את המצב הבא. אז יבוא האור וימלא אותו.

כמה רצונות חדשים צצים אצל האדם בכל דקה? – כל דקה, והוא כבר אחר והרצונות הם אחרים. אבל מאחר וכל העולם זה אתה, זה היישום (האפליקציה) שלך, אז בעיקרון לא קיימים רצונות זרים.

זה שאנחנו רואים בעולם שלנו שבעה מיליארד בני אדם שונים או שלושה מיליארד זוגות, זה כל מה שבעצם נמצא בתוך אדם אחד, כרצונות שכל הזמן מחליפים זה את זה ואת ה"מסכים" שלהם.

בסופו של דבר יוצא, שהאדם זהו סכום, אלמנט אינטגרלי, הכולל בתוכו לחלוטין את כל האנושות. וכל האנושות, זה כאילו תצוגה, צילום, העתק-פסל מהמצבים הפנימיים שלנו. כלומר, במהלך תקופת התיקון שלו האדם עובר, נניח, שלושה מיליארד מצבים, ולכן רואה מחוצה לו שישה מיליארד זוגות.

בתורה לא מדובר על הבעיות שבהן אנחנו נתקלים בעולם הזה. במשך כל ההיסטוריה של ההתפתחות שלנו, ניאופים תמיד ליוו את האנושות, ולא הייתה שום אפשרות לכבות אותם, זה פרח בכל הזמנים.

רצונות מיניים נחשבים לבסיסיים ועיקריים שבתענוגים. כלומר תענוג ממין, זה למעשה התענוג הגדול ביותר מכל התענוגים. אדם אינו יכול לדחות שום תענוג. הוא יכול להשתמש בהם בצורה נכונה.

איסורים בנצרות ולהיפך, ביטול האיסורים וריבוי הנשים באסלאם, כל זה כמו "קו ימין" ו"קו שמאל" כלפי היהדות, שבה נחשב לנורמלי שיש אישה אחת וקיים איסור על ניאוף.

מנקודת מבט רוחנית, בכל רגע נתון לאדם יש את אותו הרצון שעכשיו צריך לממש. זה נקרא החלק הנשי שלו. עליו הוא מכין "מסך" עם כוונה נכונה של הרצון הזה בעל מנת להשפיע, ובאופן כזה משתמש בו. התוצאה שמתקבלת מזה, כלומר ההשפעה עצמה, האור שנולד במערכת החדשה, זה נקרא ה"צאצאים שלו".

והמימוש של רצון ללא "מסך" מהווה פעולה אנטי רוחנית ונקראת "ניאוף". לכן עשרת הדיברות כוללות גם את זו, שלא ניתן להסתדר בלעדיה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הדיבר "לא תגנוב"
הרצונות הפרטיים של האדם
"לא תרצח"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest