דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדור החדש מוצא חן בעיניי

הדור החדש מוצא חן בעיניי

הערה: הדורות משתנים לנגד עינינו. הדור שלאחר המלחמה, בייבי-בום התחלף בדור ה- X, אחר כך הגיע דור ה- Y. עכשיו גדל דור ה- Z. זהו דור שלא מתאר לעצמו חיים ללא גאדג'טים. זהו דור שאינו מחולק על ידי תרבויות ודתות, דור גלובלי ראשון שעבורו הגבולות הם שריד בלתי מובן של העבר.

תגובתי: דור ה- Z שונה מאתנו. השקפתם על העולם אכן אינה יודעת גבולות, אינה כבולה בחבלי אתניות, הם מרגישים קוסמופוליטיים, אבל כל זה לא מאחד אותם. השיתוף שלהם בינתיים מתבטא בכך שאין להם שום דבר משלהם, לא בסיס ולא מטרות, לכן ההתפתחות שלהם ממשיכה לקראת דור ה-אלפא, שכבר מרגיש באופן ברור את הצורך לשנות את עצמו.

כתוצאה מתהליך האבולוציה, האגו האנושי מוביל אותנו להכרת הרע, לחוסר תועלת, למבוי סתום שאי אפשר יותר להשלים איתו. האדם מוצא את עצמו תלוי בין שני כוחות מנוגדים, וצריך לעשות משהו עם עצמו. אלה הם האתגרים שניצבים בפני הדור הצעיר.

החלופה שלנו, אלה אנשים רציניים שלא ניתן לקנותם בכלום. הפרסום עבורם חסר תועלת. הם מבינים טוב מאוד את הבעיות של העולם המודרני, משתפים פעולה בסביבת האינטרנט בקלות ובטבעיות. הם מביטים "מרחוק" על העולם המפורד שנבנה על ידינו, "מלמעלה", מתוך מהותם האינטגרלית הפנימית, ולכן היחס שלהם כלפי העולם הוא מציאותי יותר.

במילה אחת, זה דור טוב, הוא מוכן לשינויים שהם בלתי נמנעים. בימינו, כאשר המציאות חיברה יחד בבת אחת שלוש-ארבע קטגוריות גיל שונות מבחינה איכותית, מופיעים ביניהן גבולות ברורים. כל קטגוריה תופסת את העולם "בתדר שלה", מתייחסת לחיים, למדע, לתרבות, לכל סוגי הפעילות האנושית בדרך משלה. כתוצאה מכך אנחנו לא "נוגעים" זה בזה, אנחנו קיימים כביכול בעולמות מקבילים. הצעירים רואים בנו מעין דינוזאורים, ולכן בתמונת העולם שלהם אנחנו כלל לא קיימים. וזה נפלא, מפני שלא נוכל להפריע להם על ידי תפיסות העולם המיושנות שלנו.

בעתיד מצפה להם הרבה טוב! היתרון הגדול שלהם שהם מבינים ומרגישים קשר הדדי בל ינותק של הכול ושל כולם, והם יעבדו איתו בצורה נכונה. הם יוכלו לעשות בירור ואבחון נכון לשם מה העולם קיים היום ומה המטרה הגבוהה יותר שנחוצה להם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 8.2.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest