דף הבית / כלכלה / כסף / הדור האחרון של "מעמד הביניים"

הדור האחרון של "מעמד הביניים"

ידיעה: המשבר האירופי פוגע בבסיס של החברה המערבית, שהוא מעמד הביניים. זה עלול להוביל לתוצאות מאוד לא טובות ומאיים על כל מערכת הערכים החברתיים באירופה. יחד עם זה, מעמד הביניים יכול להיעלם לחלוטין. לפי הקריטריונים של הבנק העולמי, לאדם המייצג את מעמד הביניים יש השכלה גבוהה, הוא מרוויח לא פחות מ- 2,700 יורו בחודש, הוא בעל נכסים, בעל רכב ויש לו חסכונות בבנק.

השכבה הזאת בקביעות גדלה ב- 30 שנים האחרונות. תמכו בכך הזמינות של ההלוואות הבנקאיות, האחוז הגבוה של התעסוקה ופיתוח התחום החברתי. עם זאת, הקיצוצים של המשכורות והוצאות הממשלה לצרכים החברתיים, עליית המיסים ועליית התשלומים על ההלוואות, בהדרגה מוציאות מהשורה של מעמד הביניים יותר ויותר אנשים, וזה מוביל להרס של אותו מעמד הביניים שפעם באירופה היה בסיס של הדמוקרטיה והשינויים הסוציאל-דמוקרטיים שגרמו לעלייה ברמת החיים. אפשר לדבר על משבר ביסוד של הדמוקרטיה הליברלית אירופית, אין תחזיות אופטימיות, החיסכון התקציבי נוקשה יותר, האבטלה הולכת וגדלה. מתרחשת קריסה ברמת החיים, ברמת ההכנסות, בהבנת היציבות כשאנשים לא מרגישים שום ביטחון בעתיד. בעשורים האחרונים מעמד הביניים היה קיים בעיקר על חשבון יחס החוב. מחאות המוניות מתאפיינות בכך שהן מאורגנות על ידי נציגים של מעמד הביניים, צעירים שקיבלו השכלה מצוינת, אבל מיואשים מחיפוש עבודה מכובדת. קרל מרקס, המייסד של התיאוריה החברתית-כלכלית המהפכנית, אמר, שכוחו של הסדר הבורגני נמצא במעמד הביניים. היום האליטות השולטות באיחוד האירופי לא יכולות להציל את "עמוד השדרה" של הדמוקרטיה המערבית, שהוא מעמד הביניים, הם מאוכזבים מהשלטון, הם אלה שהיוו תמיכה שמרנית ואמינה של השלטון, והיום מתפזרים בין הזרמים הקיצוניים הימניים והשמאלניים.

הערה: ובכך הגענו לצורך בשינויים רדיקליים. צריך להבין את מרקס, יש את כל הסימנים של הצורך בשינוי החברה "בדומה לטבע", ולא לפי איך שחשבו הבולשביקים. ועושים זאת לא בכוח, אלא בשינויים חינוכיים של בני האדם והחברה.

ידיעות קודמות בנושא:
מותו של מעמד הביניים
המציאות הכלכלית החדשה של אירופה
האיחוד האירופי עתיד להשתנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest