דף הבית / נשים / הדבר החשוב ביותר לאישה

הדבר החשוב ביותר לאישה

מיכאל לייטמן

שאלה: איזו כוונה צריכה להיות לאישה בזמן הלימוד בספר הזוהר? האם עליה לנסות למצוא בתוכה את מה שכתוב בטקסט? לרצות שהספר ישפיע עליה? לחשוב על החיבור שלה עם האחרים? לבקש על איחוד הגברים? או שפשוט לעסוק בהפצה ובעזרה לגברים, והלימוד לנשים הוא לא כל כך חשוב?

תשובה: הדבר החשוב ביותר לאישה הוא ההפצה. אבל לשם כך היא צריכה לדעת מה להפיץ, לחוש את חשיבותה של ההפצה, ושיהיו לה את הכוחות לעשות זאת.

אין כל ספק שההפצה היא האמצעי היחיד להתקדמות האישה. תפקיד האישה בעולם שלנו הוא להביא ילדים, להעמיד את הדור הבא.

תפקידו של הגבר הוא לספק לאישה את כל מה שצריך כדי שתוכל לעשות זאת: לבנות לה בית, לתת לה את כל מה שדרוש לה. כך אנחנו בנויים וכך אנחנו מתקיימים – הטבע שלנו. האישה היא הנקודה המרכזית שמסביבה מסתובב הכול. הרי היא יולדת, הפעולה הזאת היא הכי חשובה בעולם – הקיום שלנו על כדור הארץ.

ברוחניות הלידה היא הפצה. לכן בשביל האישה זהו הדבר החשוב ביותר. אבל כדי לעסוק בהפצה היא צריכה להשתתף בתהליך הלימוד, ללמוד את ספר הזוהר. בשביל האישה הלימוד הוא אמצעי להפצה. בזמן שהלימוד עבור הגבר, ההפצה, ובעיקר האיחוד, הם אמצעים לרכישת הכוונה הנכונה. וכך החלקים, הגברי והנשי של הנברא, משלימים אחד את השני.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.02.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הכל הודות לנשים…

4 comments

  1. הדס מהקבוצה הווירטואלית - ישראל

    תודה רבה על התשובה:)

  2. זה פשוט מקסים.

    תודה.

  3. רינת, ק. ישראל (לשעבר ק.וירטואלית)

    שמחה לתשובה שמבארת לנו את תפקידנו. מה שכן, להתחיל לומר לנשים שתפקידן בין היתר להביא ילדים לעולם, זה קצת בעייתי, בפרט שבימינו העביות הכללית גבוהה יותר ויותר.

  4. בחורה עם ראש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest