דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / הדלאי למה: להתעלות מעל לכל ההבדלים!

הדלאי למה: להתעלות מעל לכל ההבדלים!

 

חוות דעתו של הדלאי למה, המנהיג הרוחני של הבודהיזם הטיבטי: כל הדתות מדברות על זה, שהאגואיזם, הדימוי על חשיבות ה"אני" העצמי מהווה מקור לכל הבעיות, מקור לזעם, לשנאה, לקנאה. לא כדאי להיאחז ב"אני". הרבה יותר חשוב לבזבז את האנרגיה ל"שינוי של המוח", להתפתחות היכולת לאהוב ולחמול.

כל היצורים החיים רוצים אושר ולא רוצים ייסורים, לכן חובה ליצור תנאים לאושר ולהיפטרות מייסורים, להביא תועלת ליצורים אחרים ולא לגרום להם נזק. בזה כל הלימודים הדתיים זהים. הם כולם מדברים על חשיבות החמלה, הסבלנות, המשמעת העצמית, האהבה.

המוסר הלא דתי שמבוסס על אהבה וחמלה, מתאים בצורה נפלאה לפתרון הבעיות של המאה ה- 21. היה טוב, אם כמה שיותר בני אדם היו הולכים בעקבות המוסר (האתיקה) הזה. עבור כולנו, כאשר אנחנו מונים שבעה מיליארד, חשובים מאוד האהבה והחמלה. אנחנו צריכים להשתדל להיות בני אדם טובים, לגלות דאגה כלפי כולם.

הייתי רוצה שכולם יבינו את זה ויספרו על כך לקרובים ולחברים שלהם, ואלה בתורם, לקרובים ולחברים שלהם וכולי. באופן כזה אנחנו נפיץ את המוסר לכל אוכלוסיית העולם.

תגובתי: הדתות אף פעם לא ילכו לקראת התקרבות, מפני שהן מבוססות על האגואיזם של המאמינים. דווקא הן אלה שגורמות לפירוד בין בני האדם. להתעלות מעל הדתות ולהתאחד, כלומר לקבל את האיחוד מעל כולם, כולל הדתיים, מעל ההבדלים, בזה היציאה מהמשבר. לקראת האיחוד, למרות ההבדלים, לזה צריך לקרוא לכולם. בתוך הדתות אנחנו רואים רק שנאה כלפי זרים ודתות אחרות. ואף פעם לא היו קריאות אמיתיות לאיחוד ולאהבה. לכן הדלאי למה מדבר על מוסר (אתיקה) לא דתי, כמתאים לפתרון הבעיות של המאה ה- 21.

ידיעות קודמות בנושא:
הדלאי למה
היסוד לכל הדתות
דת של השפעה ואהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest