הגנה של מקובל

שאלה: איך אפשר להתגונן ממחשבות הרסניות של אחרים? האם לקרוא זוהר או ספרי קבלה אחרים? האם זה יעזור?

תשובתי: זה יעזור, רק אם תתחבר עם הבורא. אין שום שיטה אחרת. למשל, יש לי אלפי שונאים בעולם. אלה אנשים שאינם מבינים את חכמת הקבלה. כמובן, שאם לא הייתי מפרסם את חכמת הקבלה, הם לא היו קיימים, ויכול להיות, שהיו מתייחסים אליי באופן חיובי.

אני זוכר, שעוד לפני הפצתה של חכמת הקבלה כולם כיבדו ואהבו אותנו. אחר כך, כאשר הם ביררו והבינו מה אנחנו עושים בעולם, אז הכול התחיל.

אנחנו הרי עובדים נגד האגו האוניברסלי והכלל אנושי, ואדם ששומע אותנו, אינו יכול להסכים עם זה, הוא לא רוצה להיות בזה! אנחנו כביכול יצרנו עבורו עולם כזה, וכעת מציבים לפניו כאלה בעיות.

שאלה: איך אפשר להסביר זאת? הרי מאחורי זה עומד הבורא, בשביל מה הבורא צריך את זה?

תשובתי: הם לא יכולים לבוא בטענות לבורא, לכן יש להם טענות כלפיי. בעיקרון, אני זוכה לכבוד מיוחד, כמקובל קטן לאחר שרשרת מקובלים גדולים. בזמן ימי הביניים, האינקוויזיציה, הרדיפות מקובלים ספגו התנגדות ורדיפות משונאים דומים ואפילו גרועים יותר.

אחרי רמח"ל רדפו בכל רחבי אירופה, הוא לא ידע היכן להסתתר ואילו ברוסיה הלשינו על מקובלים לממשלת הצָאר, שזרקה אותם מאחורי סורגים.

שאלה: אבל למה הבורא עושה כך?

תשובתי: למקובל דרושים שונאים. הם עוזרים לו, מבודדים אותו מהעולם, והוא יכול לעסוק בעבודתו הפנימית. הם מכוונים את העולם כולו נגדו. מצד אחד, כדי להגיע לעולם ולספר לו על חכמת הקבלה, המקובל צריך להשתדל להשקיע מאמצים מיוחדים. מצד שני, הוא אינו יכול להתקרב לעולם ולעשותו יותר ידידותי וקרוב אליו.

שאלה: האם עשו עליך עין הרע? אתה הרגשת, שמישהו פעול ספציפית נגדך?

תשובתי: שונאים לא יכולים לעשות איתי שום דבר. היו מקרים כגון אלה ולא אחד. כמו האקרים שמנסים להחדיר ווירוס כדי לפרוץ למערכת מחשב, כך גם הם. אבל זה לא יעזור. מפני שבראש ובראשונה הם מזיקים לעצמם, שזה דבר שאני לא מאחל להם. איני נוטר להם טינה מפני שזוהי תגובה טבעית של האגו.

שאלה: מהי שיטת ההגנה?

תשובתי: הבורא. מה נדרש עוד? הוא שלח, והוא גם הֵגֵן.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest