דף הבית / כלכלה / כסף / הגל השני של המשבר

הגל השני של המשבר

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

הודעה: "בדיקה מורכבת של מערכות והכנת דגם מתמטי של הדינאמיקה העולמית". המסקנות העיקריות:

1. פוליטיקה כספית רכה של ארה"ב הביאה להתנפחות בועות בשוקי הסחורות, דבר שהביא לגדילת מחירים עולמיים על מזון, זהב וחומרי גלם, מה שהביא ללחץ אינפלציוני על השווקים המתפתחים ולעוררות גל שני של משבר גלובלי בכלכלה העולמית.

2. גל שני של המשבר יתחיל באמצע המחצית השנייה של שנת 2011, הוא יביא איתו מיתון חוזר בכלכלות של האיחוד האירופי. הגל השני של המשבר יהיה דומה למשברים של שנות ה-70, כלומר סיכון חזרתה של סטגפלציה (stagflation), דבר שיפחית את פעילות ההשקעות ויצמצם את הביקוש. לכן היציאה תהיה איטית והגדילה מועטה.

3. הגל השלישי של המשבר יבוא 10 חודשים לאחר הגל השני, אך הוא יהיה חלש ויחלוף מהר יותר. הרצף של משברים ייפסק לאחר מכן בעקבות שינוי פאזה.

תגובתי: חברי האקדמיה יכולים לחשב כמה "גלים" של משבר יהיו, אך מספרם יהיה ככל שיידרש כדי להביא אותנו להכרה שהגלים האלה נוצרים מאי-התיאום האגואיסטי שלנו למערכת הטבע האלטרואיסטית הגלובלית. עד שלא נתחיל להשתנות בעצמנו, "הגלים" לא ייפסקו, אלא יגדלו והשפעתם תהיה חזקה יותר. אנחנו בעצמנו מולידים אותם, לכן ברגע שנתחיל, אפילו רק להכיר בסיבתם, נגלה שינויים לטובה. שננסה, חבריי המדענים?

ידיעות קודמות בנושא:
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם
משבר ההתנגדות לבורא
תיאוריה מערכתית של המשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest