דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגלגל המסתובב של המזל

הגלגל המסתובב של המזל

שאלה: מה זה כלים "עגולים", וכיצד הם משתתפים בעבודה שלנו?

תשובתי: כלים "עגולים" ("עיגולים") זה גנזך, ארכיון של כל הרצונות שעלינו לשלוף משם ולתקן. כלים "עגולים" הם הרצונות של עולם אין סוף, עוד לפני הצמצום, דרכם האור העליון יכול להשפיע על אלה שאין להם בינתיים מסך.

נשמות שיש להן מסך, עובדות עם כלים "דיושר". הן נמצאות עם האור העליון בחיבור "ישר". אך אם אין לי מסך, אני לא יכול להשפיע לבורא. וכיצד הבורא יכול להשפיע עליי? – הוא פועל דרך כלים "עגולים", כי הרי הוא נמצא בכל מקום, בכל הרצונות. דרכם הוא יכול להשפיע עליי, כי הרי גם אצלי קיימים כלים דעיגולים, עדיין לא "יישרתי" אותם, לא כיוונתי אותם אל עבר הבורא.

ולכן קיימים שני סוגים של הנהגה עליונה: הנהגה פרטית וכללית. אני נמצא תחת הנהגה פרטית, אישית, אם אני מסוגל להיות בקשר עם הבורא, בהשפעה הדדית: הוא לי ואני לו, ואנחנו עובדים יחד באופן "ישר" לחלוטין: "לפי הצער (המאמץ) – השׂכר", כל השׂכר הוא בהתאם למסך, וכך אני מתקדם. ורצונות "עגולים" אומרים שאיני מסוגל לבצע שום התגברות. ואני אפילו לא יודע, אינני מבין, מה אני מקבל, וכך עושה כל העולם. ועד שהאדם לא השׂיג מסך, עבודה "ביושר", הוא מנוהל דרך רצונות "עגולים", כלומר מקבל מבלי לחשוב, כמו כולם.

והאור מגיע עד אלינו דרך כלים "עגולים" ומזמין בנו תגובה "ישרה", מפני שאין לנו אפשרות אחרת לענות לבורא. אם אנחנו מגיבים בצורה נכונה ו"ישרה" לאיך שהוא משפיע עלינו דרך ה"עיגולים", אז אנחנו באים עימו במגע, מגלים את הבורא כמשפיע ומקבלים את כל המילוי "ביושר", בעזרת המסך. ואם לא, אז דרך רצונות "עגולים" מגיעים אלינו כל מיני אסונות וצרות. "עיגולים" מנהלים ומסובבים אותנו, ובכך שניצור קשר "ישר", אנחנו לוקחים את ההנהגה לידינו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 03.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האם קיימים חיים ללא מסך?
במרכז של כל העיגולים ובסוף הקו
קו המונח אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest