דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / הגיע הזמן לחפש את הנשמה

הגיע הזמן לחפש את הנשמה

בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", חלק א', "הסתכלות פנימית": "כל עיקר מושג הזמן אצלנו, אינו אלא הרגש של התנועות. כי מוח המדמה שבאדם, מצייר ומרקם מספר מסויים של תנועות, שהרגיש בהן בזו אחר זו, ומעתיקם בדמיון "זמן" מסוים. באופן, שאם היה האדם עם סביבתו במצב של מנוחה מוחלטת, לא היה יודע אז ממושג הזמן ולא כלום".

אילו היינו מקבלים סביבה אחרת מייד עם היוולדנו בעולם הזה, אנחנו היינו יצורים אחרים. והסביבה הנוכחית שלנו עושה אותנו כפי שאנחנו.

האדם בנוי משני חלקים. אחד מהם הוא החלק "הבהמי". אין בו שום דבר מגונה, זוהי פשוט רמה מסוימת של התפתחות. אנחנו לפעמים משווים מישהו לבהמה על מנת להדגיש את ה"ארציות" שלו, חוסר הרגש שלו, אך זה לא בהכרח כך. בעלי החיים בדרגתם דווקא נמצאים בהתאמה עם הטבע, אין להם פגמים כלשהם.

אם כך, החלק שלנו ששייך לדרגת הבהמה פועל ותופס את מציאותו בהתאם לתכונות שלו, ל"דופק" שלו. ה"דופק" הזה סופר כל רגע. בתוך האדם ישנו שעון ביולוגי שקשור לירח ולשמש, לתנועת כדור הארץ, לשינוי עונות השנה ולגורמים שונים אחרים הקשורים לטבע הגוף הביולוגי, כמו גם לטבע מערכת החלל של הגופים השמימיים. כל זה נותן לנו את תחושת הזמן, התנועה והמקום. בתוך הקואורדינטות הללו קיים הגוף שלנו.

חוץ מזה, ללא שום קשר לכך, קיימת בתוכנו מציאות אחרת, שנקראת "הנשמה". החלק הזה נסתר מאיתנו, איננו מגלים אותו מבפנים. הוא יכול להתגלות רק כמו זרע, כמו "הנקודה שבלב", שהיא עדיין לא הנשמה בעצמה, אלא רק האפשרות לגלות אותה. במילים אחרות, הנקודה שבלב היא האמצעי לגילוי הנשמה. בזכותה אנחנו יכולים להגיע לחלק השני שלנו, העמוק יותר.

חכמת הקבלה מסבירה שהפרצופים הרוחניים בנויים לפי סקאלה של: "פנימיים – חיצוניים". הפרצוף החיצוני ביותר שלנו הוא אותה "הבהמה". מדובר כאן לא על הבשר, אלא על הרגשת הימצאותנו בעולם הזה, הרגשת הקיום שלנו במובן הפסיכולוגי, הפיזיולוגי, החברתי, המשפחתי, הרגשי.

במילים אחרות, "הבהמה" שלנו אינה סתם גוף, אלא יצור שמרגיש את עצמו כמו אדם בעולם הגשמי. ולאחר מכן מתחילה להתעורר בו דמות נעלה יותר, רוחנית, וקצב ההתפתחות של הדמות הזאת אינו תלוי בשום פנים ואופן במה שנמצא למטה. היא אינה שייכת למערכת העצבים שלנו, לתכונות שלנו, למנטליות שלנו, לתפיסת המציאות שלנו ולעולם החיצוני עצמו. הדמות הרוחנית שבנו היא משהו שונה לחלוטין. היא הפוכה מכל המציאות הגשמית ומנותקת ממנה. יש לה קצב התפתחות משלה, סיבות משלה להתפתח.

עבור החלק הפנימי הרוחני שלו, האדם צריך להזמין עזרה רוחנית, אמצעים רוחניים. והוא צריך למצוא אותם בעולם הסובב, אך כבר לפי הדרישות הפנימיות.

מתוך שיעור בנושא "הזמן", 09.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דממה מוחלטת
מקור הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest