דף הבית / כלכלה / כסף / הגיע הזמן להפסיק להחשיב את הכלכלות המפותחות כבטוחות

הגיע הזמן להפסיק להחשיב את הכלכלות המפותחות כבטוחות

laitman_1373_wp.jpg

ידיעה מתוך REUTERS, בריטניה:

הורדת דירוגי האשראי של רוב מדינות אירופה, מדגימה בצורה נחרצת את קריסת שאריות הדעות הקדומות שאליהן התרגלנו, שלפיהן מדינות מפותחות הן "בטוחות יותר" בצורה כלשהי מאשר מדינות מתפתחות.

ישנה בשורה אחת טובה שקשורה להורדת הדירוגים: מדינות אירופה והמערב בכללותו ראו סוף סוף את המצב האמיתי. ההשפעה העיקרית של גילוי זה יכול להיות דיאלוג הוגן יותר אודות הסיבות האמיתיות למשבר. החשבונות מדברים בבירור בעד עצמם, אין שום קדמה ושום תוכניות ממשיות! השאלה היא רק האם יוכלו להתמודד עם הדבר המערכות הפוליטיות, ששירתו במשך עשורים רבים את מדינות המערב בזמן הצמיחה הכלכלית.

התייחסותי: לאירופה מאוד קשה לקבל ולהכיר את עצמה כמובסת במלחמה על גל ההתפתחות החדש. היא עדיין ניזונה מצעירותה, היא כולה חיה בעבר. לא נראה אפשרי לוותר על כך בינתיים. ישנו צורך בחינוך מחדש רציני שמגיע מכל כלי התקשורת, שנתמך באופן קבוע על ידי מלכים והוגי דעות, פשיסטים וסוציאליסטים כאחד.

בבסיס החינוך החדש (דווקא חינוך ולא השכלה), צריכה להיות מנוסחת מראש המשימה להיפטר מהתסביך האירופאי "אנחנו אירופה". ולהחליפו במטרה – "הסתגלות לעולם חדש". השינוי הכרחי לא במערכות הפוליטית או הכלכלית, אלא בראיית העולם של האירופאים.

ידיעות קודמות בנושא:
הדיקטטורה באיחוד האירופי תוביל לקריסתו
לאיחוד האירופי חסרה הרגשת הזהות
שבעת חטאיה של אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest