דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגיעה העת לצאת לחופשי

הגיעה העת לצאת לחופשי

מיכאל לייטמן

השלב הראשון בדרך הרוחנית – זה הכרת הרע. זאת כדי שנוכל להבין, שכל הטבע שלנו, שדרכו אנחנו מרגישים את העולם ואת עצמנו החיים והפועלים בתוכו, זו תוכנה, המציירת לנו מציאות – הנקראת "אגו", רצון לקבל, וליהנות בעצמי ולמעני.

היא נועלת אותי מבפנים, מטבילה את כולי בתוכה ומושכת את כל תשומת הלב, ובכך מכריחה אותי לחשוב על עצמי בלבד. אבל אנחנו פועלים על פי תוכנה זו ולא יכולים אפילו לדמיין, שאפשר גם אחרת, ושיש אולי גם מציאות אחרת. אז כיצד ניתן להגיע למשהו אחר?

הטבע שלנו מביא אותנו להכרה של הרע הלכוד בתוכו, מבלי להשאיר לנו שום סיכוי להיפטר ממנו. הוא שולט עלינו, בלי לתת לנו את האפשרות להסתתר מפניו, נועל אותנו בתוכו ואונס אותנו בכל!

אין יותר גרוע מעבדות, כאשר האדם מגלה, שנמצא בשבי של הטבע שלו ומסוגל לפעול רק על פי הפקודות שלו! הוא יודע מראש, שאין לו חופש בחירה, והוא נאלץ לשמוע בקולו, למרות שמכל ביצוע של פקודה יגרם לו רק נזק.

המקובלים מביאים דוגמה, כיצד מלאך המוות בא אל האדם ומושיט לו חרב עם טיפת רעל בקצהו. והאדם מרצונו הטוב פותח את פיו, בידעו, שעל ידי בליעת הרעל הוא ימות, אבל בכל זאת מלקק את הרעל. הרי אין לו ברירה!

זוהי דרמה פנימית שלמה, וכל עבודת האדם מסתכמת בהכרת הגלות והעבדות שלו! האדם מגיע לייאוש מוחלט. ואז, מתעוררת בו הנקודה שבלב, המתחילה להאיר לו ולהראות, שיש עולם אחר, וחוץ מהגלות הזו, יש אדמה נכספת ומבורכת, המלאה כל טוב.

אל לו לאדם לשבת לנצח, כמו אפרוח בתוך ביצה! ניתן לצאת ממנה, כמו תולעת היוצאת מהצנון המר ופתאום רואה, שבחוץ קיים עולם אחר, אויר נקי ושמש.

ואז האדם שומע, שיש שיטה, המאפשרת לצאת מאותה עבדות וחיים נוראיים, שבהם מתחלפים כל הזמן הלידה והמוות, בלי שום תכלית! הוא מגיע להכרה ולהבנה, שלמעשה קיים אמצעי לפרוץ החוצה מהמעגל הזה ולהתעלות מעל הטבע שלו!

רשומות קודמות בנושא:
עריץ רע מתחבא בתוכי
המוצא היחיד – קפיצה אל הבלתי אפשרי
מי יעזור לי "לצאת מעורי"?

One comment

  1. מבקש שליחת עידכונים בענינכם!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest