דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הגיליוטינה של חוק הטבע

הגיליוטינה של חוק הטבע

laitman_2009-02-03_3_70.jpg

אנחנו מתקיימים בתוך חוק הטבע, שמתגלה לנו בצורתו המוחלטת והמחייבת לקיימו. זהו חוק, ולכן אי אפשר שלא לקיים אותו. בדומה לחוק המשיכה, כשמכירים אותו ניתן לבנות מכונה שיכולה לרחף, אף על פי שזה כביכול "נגד החוק", כי היא כבדה יותר מאוויר, אבל אם לא מכירים את החוק, אז מתרסקים.

כך פועלים כל חוקי הטבע. אם האדם אינו מקיים אותם, הוא ממית את עצמו.

אנחנו עוד לא מבינים שאנחנו נמצאים תחת השפעתו של חוק טבע חדש, חוק של תלות כללית בין כל האנשים. חוק זה מחייב אותנו להתחבר ברצונותינו ובמחשבותינו באופן מוחלט, דבר שמנוגד לחלוטין לרצונותינו ולמחשבותינו היום.

חוק התלות הכללית (הערבות) מתגלה לנו בהדרגה במידת התפתחותנו. כל זמן שלא הגענו לסוף ההתפתחות האגואיסטית, לא הרגשנו אותו. בהדרגה אנחנו מתחילים לתפוס שכבר אי אפשר במחשבותינו ובפעולותינו לנצל את הסביבה למען התענוג הקטן ביותר שלנו. כי כשאני רוצה לנצל את הזולת, אני מקבל מכה. ואם זה עדיין לא מספיק ברור לנו, אז זה יתגלה בעתיד הקרוב.

כדי להפחית את המכות, עלינו לברר את סיבתן. כך "מכות מצרים" מנתקות את האדם מהאגואיזם שלו, מאפשרות לו להבין שדווקא האגואיזם הוא מקור הייסורים. אך מה לעשות? איך להתנתק מהטבע של עצמנו?

דווקא במצב כזה מתגלה לאדם הצורך בעזרה מלמעלה. לפני כן הוא אפילו לא חשב על זה! דווקא בהשפעת הייסורים מתגבשת בו הדרישה: "שהכוח העליון ישנה אותי!". הבורא עושה זאת בכוונה, כדי שהאדם יזדקק לו, וכך יגדל ויהיה כמוהו!

פוסטים קודמים בנושא:
לכודים ברשת חוק הטבע
אחת מן השתיים: אהבה או מוות
לא כדאי לצחוק על החוק
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, ערבות, אגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest