דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגילוי המועיל של השנאה

הגילוי המועיל של השנאה

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us.jpg

כשאני מתייחס לחבר כמו לעובד שאנו עוסקים יחד בהפצה, בתרגומים, עם ציוד, בעבודות אחרות, אני מנהל והוא כפוף, אלה מצבים בהמיים שלנו. אנחנו מבינים שחייבים לנהל עסקים בצורה כזאת. אך ברגע שאנחנו נכנסים לקבוצה, אין בינינו שום הבדל. אנחנו מסתכלים רק על ה"נקודות שבלב" שלנו, רק על ההשתוקקות של כל אחד לבורא. ואז גילוי השנאה הוא מועיל, כי אז יש לי עם מה לפנות למעלה, לעזרה מהבורא, כי אני בעצמי לא יכול לעשות זאת.

במישור של העולם שלנו אנחנו נמצא איך להסתדר בינינו, נלך ביחד לבר, נשב, נברר את היחסים בינינו. ברוחניות זה לא יעזור. אנחנו חייבים את האור העליון. לכן, ככל שהשנאה והרע שמתגלה בינינו יגדלו, כך גם הדרישה לאור העליון תגדל. אנו נעלה אליו את המ"ן שלנו, נדרוש עזרה ונצעק עד שהיא תגיע. יתכן שעזרה לא תגיע, כי עדיין אין לנו הכרת הרעה מספקת. הרי נאמר, "העולם נברא או לרשעים גמורים או לצדיקים גמורים". קודם אתה צריך להשיג דרגה של "רשע גמור". דרגה שמושגת כשאתה משתוקק למטרה ורואה עד כמה אתה עדיין לא במטרה. ובמידת ההשתוקקות שלך אתה קובע את מידת הריחוק.

יש אנשים שנמצאים בצורה פסיבית בקבוצה ולא משתתפים בחיבור המשותף. הם אפילו לא מתארים לעצמם עד כמה העבודה הזאת אדירה, שזה ים של כל מיני תכונות והרגשות, שזה לחצים גדולים, ושבכלל אי אפשר לגשת לזה, העבודה הזאת דוחה אנשים עד לבחילות, עד למצב של חוסר כוח מוחלט. כל המצבים האלו מביאים אותנו להכרת הרע בהדרגה, על ידי התמיכה הכללית שכל כך חשובה כאן, על ידי הערבות ההדדית, כאשר אתה מרגיש את הנחיצות בחברים והיא מחייבת אותך. אז אתה מסוגל להשיג את הדרגה של "רשע גמור" ולגלות את האגו שלך בין האחרים. והאגו הזה לא יהיה בהמי. מכיוון שהחיבור צריך להיות מכוון להשגת המטרה הנעלה ורק אליה.

אנחנו לא קבוצה גשמית שרוצה להתאסף יחד כדי להעביר זמן, לשחק כדורגל או לבנות עסק משותף. המטרה שלנו היא אחרת, להשיג את תכונת ההשפעה והאהבה ההדדית. ומיד מתגלה עד כמה אנחנו הפוכים לזה. ואנחנו חייבים להרגיש שההופכיות הזאת מושכת את מלוא תשומת הלב שלנו. לכן האנשים המשתוקקים לבורא מבינים את התנאי שכל מה שקורה איתנו, קורה רק בשביל לגלות את המצבים הללו.

והאור עוזר לנו. הוא בנוי כך ומשתלשל כך מלמעלה יחד עם הרצונות (הם נמצאים אחד כנגד השני), כשהוא משפיע על הרצונות רק במידה שהם מסוגלים להתמודד איתו, מסוגלים לסבול את הרגשת ההופכיות אליו. ולמרות כל ההרגשות הלא נעימות והאכזבות הגדולות, מסוגלים להשתוקק לחיבור ולמטרה. אין שיטה אחרת. היא נבנית על הניגודיות של שני כוחות הטבע- הקבלה וההשפעה, האור והרצון. אין שום דבר אחר, השיטה הזאת מעשית ומדעית. הדבר היחיד שצריך לקחת בחשבון הוא, שאנחנו צריכים להיות יותר רציניים במימוש שלה.

שיעור מס' 5 של הכנס בליטא 25.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שני סוגים של אגו
לתקן את היחס לעולם
הכעס והשנאה הם העוזרים שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest