דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגיאומטריה של העולם העליון

הגיאומטריה של העולם העליון

הזוהר הוא מקור הכוח. אבל הכוח הזה דומה לחשמל: הכול תלוי מה אתה מחבר אליו – תנור חימום או מזגן, מכשיר ליצירת לחץ או וואקום. הכוח הזה יכול לבצע כל מה שתרצה.

הרצון שלנו נקרא כוונה: מה שאנחנו רוצים שהכוח הזה יעשה עבורנו. והוא עושה. גם את הבקשות הגרועות ביותר וגם את הבקשות הטובות ביותר, המכוונות למטרה או ההפוכות מהמטרה – את הכול הכוח הזה מבצע לפי בקשת התחתונים. רק שאם הכיוון שלי תואם לכוח הזה, אני משיג את התועלת המירבית. ואם הכיוון שלי לא ממש תואם לכיוון של הכוח, אז לפי מידת הסטייה ממנו, בהתאם לקוסינוס של הזווית בינינו, אני מגיע למימוש חלקי בלבד. ואם אני מכוון בכיוון ההפוך, אז אני מנוגד לכוח הזה, והכוח הזה מנטרל את הכוח שלי, ואני נמצא בהפסד. אבל דרך הנזק הזה בכל מקרה הכוח הזה מסובב אותי בכיוון המטרה. כי בסופו של דבר אני תמיד מקבל שילוב חיובי או שלילי של הכוחות שלנו ואת מידת ההתאמה של הכיוון שלי עם מחשבת הבריאה.

ישנו קו ישר שמוביל אל המטרה, ולפיו אני צריך ללכת. אם אני הולך בקו הזה – אז בבקשה, הכוחות שלנו מתחברים. ואם אני סוטה הצידה מהקו, אז על אף שהכוחות שלנו שווים, אני מפסיד את הקוסינוס של הזווית, לפי מידת הסטייה שלי.

אבל אם אני מכוון לכיוון ההפוך, לא הפוך לגמרי, אלא בזווית מסוימת – אז בהתאם לקוסינוס של הזווית הבורא מנטרל לי את הכוח הזה, שבו אני הפוך ממנו. כך שבכל מקרה אני מקבל ממנו תגובה, אם כי תגובה שלילית. גם התגובה השלילית הזאת מהווה שילוב של הכוח שלו והכוח שלי. ולכן בסופו של דבר הוא מסובב אותי לכיוון הנכון, על ידי הייסורים.

אם אני נמצא מתחת לקו האפס, אני מרגיש ייסורים, ואם אני נמצא מעל לקו האפס, אני מרגיש תענוגים. בכל מקרה, כל האנושות מתקדמת, עם או בלי כוונה. הכוח שמכוון אותנו למטרה תמיד עובד. עבורנו הוא נקרא המאור המחזיר למוטב (או"מ).

לכן העיקר זה מה שאנחנו רוצים, כי האור פועל, במיוחד בזמן קריאת ספר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לקראת האור!
רק צעד אחד…
נוסחה להתקדמות אופטימאלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest