דף הבית / משבר עולמי / הגורל בידיים שלנו

הגורל בידיים שלנו

מיכאל לייטמן

שאלה: אם ספר הזוהר מדבר על מצבים אמיתיים, אז כיצד אני יכול להבין את רעידת אדמה שהתרחשה בצ'ילה בצורה הנכונה ביותר?

תשובה: שני הכוחות המנוגדים שספר הזוהר מספר עליהם, יורדים לעולם שלנו ואנחנו רואים את הגילוי שלהם בבני האדם ובכל העמים.

בינתיים איננו רואים את הסדר האמיתי של ההתפתחות, כיוון שעדיין לא הגענו למימוש שיטת חכמת הקבלה, לקו האמצעי. רק כשנגיע לכך נראה שכל המתרחש בא עלינו לטובה. הכול מגיע בשילוב נכון של הכוחות המנוגדים, הם מביאים אותנו לפריחה, לשלמות, לבריאות, לביטחון, לאיזון כללי וכתוצאה מכך – לדבקות בבורא.

כל עוד לא התחלנו את התיקון, כל עוד חכמת הקבלה לא התפשטה בעולם ובני האדם אינם מרגישים את הייעוד המשותף להם, למצוא את הקו האמצעי – אנחנו לא יכולים להצדיק ולראות את ההכרחיות בייסורים שעברו על עם ישראל לאורך כל ההיסטוריה, או הייסורים שקרו בצ'ילה, טהיטי וכו'.

לא ידוע לנו מה עוד מכין לנו הטבע בעתיד, עלינו להזדרז ולהשתמש באור העליון כדי להתקדם אל הבורא ולא להמשיך ולחכות עד שכוחות הטבע יכריחו אותנו לעשות זאת על ידי ייסורים וצרות. לכן אנחנו מוכרחים להפיץ את חכמת הקבלה עד כמה שאפשר, עלינו להכיר בכך שהיא האמצעי היחיד להתקדמות בקו האמצעי. הקו האמצעי הוא ההצלה שלנו.

שני הכוחות, השמאל והימין, הם הרסניים מאוד. הימין פועל כל כך בסתר עד שלא מרגישים זאת בצורה ישרה. אבל הוא יכול להביא אותנו לתוצאות בלתי רצויות לא פחות מקו השמאל. לכן אנחנו צריכים לעזור אחד לשני ולהפיץ את חכמת הקבלה בצורה כמה שיותר רחבה. הגורל בידיים שלנו, רק אז נינצל מכל הצרות. אחרת צפויות לנו מכות אחרי מכות. אם לא נתערב במה שמתרחש, יבואו עלינו אירועים נוראיים שעוד הנביאים כתבו עליהם שיבואו בעידן שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest