דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגבולות הפתוחים של החיים

הגבולות הפתוחים של החיים

שאלה: לא מובן לי מה זה נקרא לוותר, מבלי לבטל את הרצון שלי? מה ההבדל בין ויתור שבו אני מבטל את עצמי, לוויתור שאני לא מבטל את עצמי?

תשובה: ויתור שבו אני מבטל את עצמי זה כאשר עומדים מעליי עם מקל, ואחרי כמה מכות לא נותרת לי ברירה, אלא לוותר על הרצון שלי ולעשות את מה שדורש בעל המקל. אולם לוויתור שעליו מדובר בחינוך האינטגרלי, אני הולך לפי הרצון שלי. אני בעצמי רוצה לוותר, אני מבין מה אני הולך לרכוש על חשבון הוויתור הזה.

אני מבין שאין לי אפשרות אחרת בכדי לגדול, להתרחב, להרחיב את הגבולות שלי, אם לא אבטל את עצמי. הוויתור הוא בזה שאני מבטל את הגבול שלי ומאפשר לתכונות זרות, רצונות, מטרות, להיכנס לתוכי! אני מקבל אותם כאילו הם שלי. אחרת אני לא אגדל ולא אוכל להתחבר עם אף אחד, אני לנצח אשאר בתוך ה"אני" הנפוח שלי, שבעצם זה אפס סגור מכל הכיוונים.

הספיגה, הקליטה, ההשתלבות ההדדית, אלו הם תנאים הנחוצים בשביל ההתפתחות, צורת החיים. כולם ראו סרטים שבהם מראים איך שני תאי מין נפגשים ומתמזגים לאחד, ואז מתחילים להתרבות ולגדול לגוף חדש. זה אפשרי רק בזכות זה שכל אחד מוותר לשני בשביל להתחבר ביחד. בלי זה לא יהיו חיים, ובזה טמון כל הסוד שלהם.

צריך להסביר את זה, לתת לכך חשיבות מצד החברה. ומצד שני, המשבר העולמי דוחף אותנו לכך, דורש מאיתנו שנתחיל לחבר את התאים המתים הבודדים ולבנות מהם גוף חי.

אני פותח את הגבולות שלי ומנסה לנצל את הרצון שלי, את ההרגלים והיכולות שלי בשביל למלא את האחר. הוויתור שלי הוא בכך, שאני מבטל את עצמי בשביל למלא את הרצון של הזולת. בזכות זה אני רוכש את הרגש שלו, השכל שלו, המחשבה שלו.

הכול מתחיל משיחה. כל אחד צריך לדמיין את ה"תמונה הפנימית" של בן הזוג: מה כל אחד מאיתנו רוצה מהשני, מה הוא דורש, ומה היה רוצה לראות בשותף? אנחנו מתחילים להתאמן בדיונים כאלה.

אם אדם יוכל בצורה כזאת לתקן את עצמו, אחר כך הוא יוכל להצליח בעבודה, ביחסים עם אנשים אחרים, ובכלל יגיע לאיזון עם כל הטבע. בצורה כזאת אנחנו מכוונים את עצמנו לתפיסת המציאות החיצונית. אני כבר לא חי רק בתוך עצמי, אלא מתחיל לספוג מידע מהסביבה שנמצאת מחוצה לי. ומחוצה לי נמצאים כוחות עצומים, שעכשיו אני לא מכיר ולא מרגיש.

מתוך התכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 40, 25.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העידן החדש ביחסים המשפחתיים
חיבור חזק על בסיס אגו כפול
השטח המשותף שבו נולדת המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest