דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הבשלה של החברה – אין רע בלי טוב 

הבשלה של החברה – אין רע בלי טוב 

שאלה: כיצד חכמת הקבלה מתייחסת לאי השוויון בחברה הישראלית? כיצד לגשת לזה?

תשובתי: פשוט מאוד, לשם כך צריך להכיר ולדעת את המערכת שעל פיה מסתובב העולם והחברה שלנו, מכל שכן העם היהודי. אחרת נדמה לנו שכל זה מתרחש באופן כאוטי, בעוד שיש כאן סדר קפדני מאוד ולא בני האדם הם שקבעו אותו.

החברה האנושית פועלת לפי חוקים מדויקים וברורים של הטבע, הדומים לחוקי הפיזיקה בעולם. פשוט צריך לדעת אותם. אנחנו לא יודעים אותם ולכן לא יכולים לנהל את החברה, וגם אם היינו מוצאים מהלכים כלשהם, היינו משתמשים בהם בצורה אגואיסטית.

הטבע דוחף אותנו למערכת אינטגרלית יחידה. אנחנו מגלים זאת בדרגות דומם, צומח וחי ואת ההתחלה גם בדרגה האנושית, שמתגלה בעולמנו יותר ויותר. כלומר העולם שלנו באמת הופך לכפר גלובלי קטן.

שאלה: לאינטגרציה הזו עוזרות מאוד הרשתות החברתיות. יכול להיות שזה מה שחיכינו לו, שיעביר את האנושות לדרגת ההתפתחות הבאה?

תשובתי: בטוח שלא, אך כמובן שאין רע בלי טוב, אנחנו מקצרים על ידי זה את זמן ההבשלה שלנו. היום כל הרשתות החברתיות עובדות בצורה כזאת, שאנחנו נבין ונתפוס מהר יותר עד כמה אנחנו לא ראויים לשום דבר, עד כמה אנחנו אגואיסטים ולא יכולים להימצא בקשר נכון בינינו, עד כמה אנו שונאים ודוחים זה את זה. רשתות חברתיות שבהדרגה מגלות את זה, צריכות בעיקרון להביא אותנו למסקנה שבצורה כזאת אנחנו מתקרבים אל כיליון. החברה לא יכולה להתקיים בצורה כזאת.

אם נגיע להכרה הזאת מהר יותר, לפני שנתדרדר למלחמה כוללת, אז יהיה טוב. קיימת אפשרות של מלחמת עולם גרעינית, אם לא נבין שאנחנו צריכים בדחיפות לעשות משהו עם עצמנו.

מתוך שעור ברוסית עם ד"ר לייטמן, 13.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest