דף הבית / אהבה / הבעיות הנובעות מעודף שכל

הבעיות הנובעות מעודף שכל

ההבדל בין בן אדם וחתול הוא, שחתול לא עושה טעויות, כי הוא קשור לטבע, לאותו הכוח שמניע אותו שנקרא "הטבע" או "בורא". זהו כוחה של המערכת הכללית שמנהלת את החתול ומראה לו כיצד לנהוג בכל רגע ורגע.

לכן, חתול אף פעם לא טועה. הוא אפילו לא חושב על מעשיו, הוא רק פועל וזהו. הוא כל הזמן מנוהל על ידי המערכת, ולכן כל קפיצה שלו מחושבת בצורה מדויקת. חתול פועל כמו מכונה מושלמת.

האדם, בשונה מחתול, אינו מכונה מושלמת, אלא להיפך, הוא אינו יודע כיצד לפעול וכל הזמן טועה. למרות שהוא קיבל חושים ושכל נוספים לעומת בעלי החיים, יחד עם זאת, הוא אינו מנוהל על ידי הטבע.

זה נקרא "חופש הבחירה" שלו, שקובע כיצד הוא משתמש ברגש ובשכל האנושיים שלו. ואם הוא לא לוקח בחשבון את כל המערכת הכללית, הוא תמיד מפעיל את השכל שלו בצורה לא נכונה ומזיק לעצמו. הרי, האגו שלו גורם לו לטעות.

אם אנחנו בכוונה לא לומדים כיצד להשתמש בשכל שלנו בצורה נכונה, אנחנו תמיד נזיק לעצמינו. והראיה לכך היא כל ההיסטוריה של המין האנושי שנמשכת כבר אלפי שנים, אך בשום מקום לא נראית התפתחות טובה ויפה. היא מלווה במלחמות ובעיות, בחיפושים ואכזבות, וכישלון רודף כישלון. אנחנו משתדלים לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר, אבל יוצא רק יותר ויותר גרוע.

הגיע הזמן לומר "די!", אנחנו עייפים מכל הכישלונות האלה, מהשנאה, מהבעיות במשפחה. משפחות מתפרקות אחת אחרי השנייה, כי בהתפתחות שלנו אנחנו הגענו להכרת הרע.

זה כבר לא רק החיים האומללים שחיינו קודם, כאשר הטבע דחף אותנו להתפתחות על ידי מכות. בזמן שלנו אנחנו הגענו לשכל ולרגש המאפשרים לנו להבין שמספיק להתפתח על ידי הסבל שרק הולך ומתגבר. אנחנו מדברים על מלחמת עולם שלישית, אז האם אנחנו לא יכולים לעצור?

האדם המודרני כבר לא רוצה שום דבר מהחיים, חוץ מסמים או נוגדי דיכאון. הוא לא רוצה להקים משפחה ולהביא ילדים, לא רוצה לקחת שום אחריות. במצב זה, אנחנו מגיעים לחודש אלול, לתשובה. אבל זה אומר, שהפתרון למצב הגרוע הזה כבר מאיר לנו, והגאולה היא קרובה. אנחנו מוכנים לעצור את ההתפתחות הלקויה הזאת, את המגמה השלילית. מספיק לסבול!

זהו סיכומו של חודש אלול, ההחלטה שלנו מעתה ואילך להתפתח בצורה חדשה. זאת אומרת, אנחנו מחליטים להגיע לאיזון עם הטבע, להתקרב לכוח העליון על ידי כך שנקבע חוקים חדשים של התנהגות המבוססים על ואהבת לרעך כמוך. בצורה כזאת אנחנו מגיעים לאיזון עם הטבע ונעשים דומים לכוח העליון.

החברה האנושית חייבת להגיע לתמיכה הדדית מלאה, כדי שהיא בעצמה תשלוט באותה תוספת של שכל ורגש שמעלה אותנו מעל דרגת החי, מונעת מאיתנו איזון עם הטבע ומוציאה אותנו מחוץ לתחום שליטתו. כלומר, אנחנו צריכים לסדר את השכל והרגש שלנו דרך חיבור, אחדות ואהבה בינינו.

בדרך זו אנחנו נשלים את עצמינו בדרגת אדם ונהפוך את המערכת כולה להומוגנית, אינטגרלית, מחוברת, מאוחדת, תלויה לחלוטין בצורה הדדית, כמו כל דבר בטבע. זה נקרא אהבה.

אנחנו לא מבינים מה זה אהבה. לאהוב, זה להיות בשיתוף פעולה, בחיבור הנכון עם כל שאר חלקי הטבע. אתה מרגיש אותם ועושה את מה שהם צריכים, והם מרגישים אותך ועושים את מה שאתה צריך, כמו בגוף בריא, שבו כל האיברים נמצאים בקשר הדדי כזה.

ההבנה שאנחנו חייבים להגיע לקשר כזה נקראת חודש אלול, תשובה.

שאלה: אז על מה צריך לחשוב בזמן כזה כמו חודש אלול, על מנת לשנות את החיים לחיים טובים יותר?

תשובה: בעולם שלנו חסר רק קשר טוב בין בני אדם. יש בו שפע מלא, אבל כולם סובלים בגלל האופי הבלתי נסבל שלהם. אנחנו צריכים לתקן את זה, ויש לנו הזדמנות לעשות זאת.

אם אנחנו נכוון את עצמינו לתיקון, זאת תהיה תוצאה נפלאה של הביקורת העצמית שעושים בחודש אלול. אז אנחנו באמת נתקדם בהתאם לשם הזה: "אלול", שפירושו, "אני לדודי, ודודי לי".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 435, 14.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בואו נסכם את תוצאות המרוץ בן אלף שנה
חג איחוד עם הטבע שמח!
להפוך שוב להיות בעל הבית של גורלך  

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest