דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הבעיה של כדור הארץ

הבעיה של כדור הארץ

שאלה: לאחרונה הודיעו בחדשות, שלראשונה מזה שנים רבות, התמותה על פני כדור הארץ עלתה על שיעור הילודה. האם לדעתך זו בעיה עבור כוכב הלכת? האם יש לכך משמעות רוחנית כלשהי?

תשובתי: עבור כוכב הלכת שלנו אין בכך שום בעיה, לכן לא צריך להציג את השאלה בצורה כזאת. עדיף לשאול בשביל מה כדור הארץ צריך אותנו? לא הייתי אומר, שהאנושות בצורת הקיום הנוכחית שלה, מסוגלת ליותר מאשר לזבל את האדמה הזאת. לא צריך לדמיין שאנחנו מיוחדים במשהו, ושאם הכמות שלנו תקטן זו תהיה בעיה עבור אמא אדמה.

בוודאי שהקיום שלנו היום והעובדה שהשגנו פתאום קפיצה בהתפתחות הדמוגרפית, זה גורם פשוט מדהים, למרות שלא ידוע אם הוא חיובי או שלילי. בתחילת המאה ה-20 היו שני מיליארד בני אדם על פני האדמה, ובסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21 אנחנו מונים שמונה מיליארד. אוכלוסיית כדור הארץ גדלה פי ארבע. זה מדהים.

מה גם שאם היינו מחלקים הכול בצורה נכונה על פני האדמה, אז אף אחד לא היה רעב, או הולך ללא בגדים, כולם היו חיים בדירות משלהם, לכולם היה מזון, מים, הנעלה. הכול היה נפלא. הבעיה היא רק שאנחנו בעלי חיים כאלה שלא נותנים לאף אחד לחיות, לא לדרגת החי, לא לדרגת הצומח ואפילו לא לעצמנו. לכן כדור הארץ בכלל לא סובל, אנחנו סובלים מעצמנו.

בירידה של העקומה הדמוגרפית דווקא אין שום דבר רע. זה מצביע רק על כך שאנחנו מתקרבים בהדרגה לאיזון כלשהו עם הטבע. לטבע קשה מאוד לשאת אותנו. כדור הארץ סובל מאיתנו מאוד. מה אנחנו לא עושים איתו, אבל הוא סובל הכול. צריך גם להבין שכדור הארץ זו מהות חיה! אנחנו תופסים רק שני סוגים של מהויות חיות: צומח וחי, מפני שגם האדם קיים בדרגה בהמית. אבל בעצם הטבע הדומם, שתופס את כל החלל, זו שכבה עצומה של הבריאה ואנחנו לא מתחשבים בה. אנחנו חושבים שהיא קיימת וזהו, ואנחנו יכולים לעשות איתה ככל העולה על רוחנו. זה לא נכון.

הרי עם הצומח איננו יכולים לעשות ככל העולה על רוחנו. אנחנו חוקרים את הצומח ומבינים: הצמחים מרגישים, מגיבים. ועל אחת כמה וכמה בעלי החיים. וגם כדור הארץ מגיב. הוא מגיב לא רק על ההשפעות המכאניות שלנו, אלא גם על ההשפעות הרגשיות. תראה מה אנחנו עושים איתו!

כמובן, כדור הארץ סובל, אבל לא מהעובדה שהכמות שלנו גדולה או קטנה יותר, אלא מכך שאנחנו כאלה. לכן כאשר נשנה את עצמנו, אז אפילו אם יהיו על פני כוכב הלכת שלנו 200 מיליארד בני אדם, נוכל לספק את עצמנו באופן מלא. כדור הארץ יספק בשמחה את כל הנחוץ לנו, אם רק נהיה טובים בינינו ואליו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest