דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבעיה שלנו היא לא הכלכלה

הבעיה שלנו היא לא הכלכלה

שאלה: כפי שבעל הסולם כתב במאמר "הערבות", אני צריך לדאוג לכל צרכיו של הזולת כמו לצרכי עצמי. אבל גם את הצרכים שלי אינני יכול לספק. אז איך אני יכול לדאוג לצרכיהם של האחרים?

תשובתי: כשאנחנו מתחילים באמת לדאוג זה לזה, אנחנו מתפטרים באופן טבעי מה"עודפים". כי כולי משתוקק להשפיע לזולת, אז כמה אני כבר צריך לעצמי? רק במידה שתהיה לי האפשרות לפעול על מנת להשפיע. מספיקה לי ההכרחיות בלבד, ולזה יש לי מקור אנרגיה בלתי נדלה. האור מחזיק אותי ותומך בי, ולא הניצוץ הקטנטן שלו. ולכן כל הבעיות נעלמות.

במערכת המתוקנת האור מספק את הכול. אנחנו חושבים לעצמנו: איך נבנה את היחסים החדשים, איך נחשב כמה מגיע לכל אחד, איך נרפא את הכלכלה הגוססת… אבל למעשה, לפני הכול אנחנו צריכים תיקון. כמו שכתב בעל הסולם, החברה החדשה צריכה להיות מורכבת ברובה מאנשים מתוקנים.

אם אתה נמצא בכזאת חברה, אם אתה מחזיק בכיוון הזה, אם האור העליון מעלה אותך ממדרגה למדרגה, אז אתה יודע איך לסדר הכול. ליתר דיוק, הכול מסתדר בעצמו. אתה לא תצטרך לסחוב את כל העולם על הכתפיים. האור העליון יעשה את כל הדרוש. גם עכשיו הוא עושה את זה, רק בהסתרה ממך, בניגוד אליך. הרי אין עוד כוח אחר מלבדו. רק תפתח לו את הדלת, והכול יסתדר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 13.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להרוויח – רק על ידי ההשפעה
יש במה לקנא
125 המדרגות של הערבות שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest