דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבעיה היא רק בנו

הבעיה היא רק בנו

הרצון לקבל לא נעלם, הוא לא נולד, לא מתפתח, לא משתנה, הוא רק או ניסתר או נגלה, במידה שאפשר להשתמש בו. ההסתרה של הרצון וגילויו נקבעים בהתאם לסולם המדרגות הרוחניות.

כל המערכת כבר מסודרת ובנויה מלמעלה למטה: במידת ירידת המדרגות יותר ויותר למטה, מסתתר עוד חלק אחד של הרצון לקבל. הוא ניסתר מהשימוש בו, מפני שאנחנו לא יכולים להשתמש בו בצורה נכונה.

וכדי שהנבראים לא יעשו טעויות, בזמן עלייתם ממטה למעלה, מגלים להם בהדרגה את הרצונות: רק את אותו החלק של הרצון, שאיתו הם כבר מסוגלים לעבוד בצורה נכונה. כל סולם המדרגות הרוחני, אלה סימנים על הטווח שמראים עד כמה אפשר לגלות לך את הרצון שלך לצורך השימוש, כדי שאתה תוכל להתגבר עליו ותאמר שאתה רוצה לתקן אותו. ולא ש"תאבד את הראש" ותרצה למלא אותו בכל מחיר.

לכן לא נותנים לך כזאת עמדה, אלא משהו פשוט יותר. הכול תלוי במידת היכולת שלך באמת לדאוג ולהשפיע לעולם, וכמובן, בהתאם לֵמה שמתאים לעולם, האם הגיע הזמן שלו.

אם היינו יכולים בעצמנו להתקדם יותר, אז היינו יכולים לתת יותר לעולם, כי הוא כבר מוכן לזה. הוא כבר נפתח. אנחנו היינו יכולים להשפיע עליו יותר, לקרבו אלינו ויחד איתו היינו יכולים לעלות למדרגה יותר עליונה.

עולם, זו המדרגה התחתונה, אנחנו, זו המדרגה האמצעית, ומעלינו ישנה מדרגה עוד יותר עליונה, הבורא. אנחנו צריכים לעורר את העולם, כדי שהעולם יעורר אותנו. כלומר, אנחנו צריכים להשפיע לו, להפיץ את הידע בכל מקום שרק אפשר. אז העולם יתחיל לעורר אותנו ואנחנו נשיג מצב כזה, שנוכל לעלות לעליון שלנו ולבצע פעולה רוחנית עבור העולם.

הכול כבר מסודר במקום שלו, זה נקרא, מעגל פנימי, חיצוני ועוד יותר חיצוני. והבעיה היא רק בנו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 10.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להתגבר על דעות קדומות
אחראי על האנושות
אנחנו והעולם בשלב הנוכחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest