דף הבית / אקטואליה / הבעיה במערכת המסחר העולמית

הבעיה במערכת המסחר העולמית

שאלה: מה הבעיה במערכת היחסים בינינו?

תשובתי: זו מערכת שבנויה רק על יחסים של מקח וממכר, תן וקח אגואיסטיים, היא לא כוללת בתוכה התחשבות.

שאלה: מה הבעיה בתן וקח? אני קונה ממך בגדים, אתה קונה ממני רהיטים.

תשובתי: אין בזה שום בעיה, על כך כתוב "לכו ותתפרנסו זה מזה", אבל יש גבול שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו יותר מפני שאנחנו ביחסים לא טובים בינינו. צריך לשים גבול שנכיר בו, ונבין שאנחנו צריכים להקטין את הצריכה שלנו, להתאים אותה לכולם, עלינו להבין עד כמה זה תלוי ביחסים היפים והטובים בינינו.

שאלה: איפה עובר הגבול של "לכו תתפרנסו זה מזה"? אתה אומר שאין שום בעיה לקנות אחד מהשני, אבל יש נקודה שעברנו כבר את הגבול. איפה הגבול?

תשובתי: כשאנחנו מתחילים להרגיש שאנחנו משתמשים ביחסים של תן וקח רק כדי להרוויח זה מזה וללא שום חשבון על החיבור בינינו. אנחנו כבר השתמשנו ביחסים האלה בתוך מדינות, ערים וכפרים, אין שום בעיה, אבל כשאנחנו מתחילים להשתמש בסחר חליפין בינלאומי הוא כבר מתחיל להיות רגיש יותר, אנחנו נכנסים כבר ליחסים עם חשבונות אחרים בינינו, אין לנו התחשבות הדדית זה בזה. ולכן המסחר הבינלאומי בבעיה, הוא כביכול דורש מאיתנו שינוי ביחסים בינינו.

שאלה: אתה חושב שזה יגרום לאנשים לצמצם את הקניות, או להיפך, כלום לא יעצור את הדחף האגואיסטי האנושי לקנות עוד ועוד?

תשובתי: לא, אנשים לא מבינים זאת כי לא מחנכים אותם לכך, ולכן זה ודאי ימשיך כך, אבל גם יהיו יותר בעיות. זה ישפיע על כמות הקניות, זה ישפיע על איכות הקניות וזה ישפיע על מחירי המוצרים, כך זה לאט לאט יעצור אותנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.10.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest