דף הבית / אקטואליה / הבלוף של ה"רווחה" המערבית

הבלוף של ה"רווחה" המערבית

דעה: אסור לסמוך על מדדים של תוצר מקומי גולמי (תמ"ג) ומדדים מקבילים אחרים שמודדים צמיחה כלכלית, מכיוון שהשימוש ברישומים פיקטיביים והונאות סטטיסטיות נעשה נפוץ מאוד. במבנה התמ"ג של ארה"ב, המגזר הריאלי של הכלכלה (תעשייה, חקלאות, בנייה) מהווה 20 אחוזים, ואילו כל השאר אלה שירותים, כלומר "אוויר".

בזכות ה"אוויר" וסוגים שונים של תוספות, השירותים הסטטיסטיים של ארה"ב ומדינות אחרות שנכללות ב"מיליארד הזהב", מצליחות "לצייר" דינמיקה חיובית בהתפתחות הכלכלה שלהן. לכל חברה יש נכסים ואגרות חוב. נכסים אלה רכוש, מזומנים וחייבים. אגרות חוב אלה התחייבויות (חובות). אם אגרות החוב עולות על הנכסים, אז נוצרת פשיטת רגל של החברה. צמיחת החובות של המדינות שכביכול מפותחות כלכלית כבר במשך שנים רבות עולה על צמיחת התמ"ג. זוהי צמיחה כלכלית עם סימן "מינוס". ארה"ב, מדינות האיחוד האירופאי ושאר המדינות של "מיליארד הזהב" נמצאות בפשיטת רגל מוחלטת.

את פשיטת הרגל של מדינות "מיליארד הזהב" ואת קיומן הטפילי המתבסס בבנייה ממושכת של פירמידת החובות, מכסים "עלי תאנה" של סטטיסטיקה רשמית של התמ"ג. יש מעט תקוות לשיקום כלכלי של המערב. האמצעי העיקרי אלה השאלות שכל הזמן הולכות וגדלות ממדינות שאר העולם ומתבססות על כך שיש בבעלותן "מכונות דפוס" שיוצרות נפחים אסטרונומיים של כסף. כסף שיוצא מ"מכונות הדפסה" אלה משמש לא רק ואפילו לא כל כך לשירות של פעולות בתוך המדינות של "מיליארד הזהב", אלא בעיקר לרכישת סחורות, שירותים ונכסים בכל רחבי העולם. בסיכומו של דבר, הכסף הזה מצטבר במאגרים בינלאומיים של מדינות הפריפריה של הקפיטליזם העולמי. אלה שטרי חוב של המערב ללא תאריך פירעון וכמעט ללא ריבית, שאותן אין בכוונתו לפרוע. לפי הנתונים של ה-CIA לשנת 2012, החוב העולמי החיצון היה 70,60 טריליון דולר. המדינות המופיעות בשורות הראשונות בטבלת ה- CIA הן ארה"ב, האיחוד האירופאי, יפן, שוויץ, אוסטרליה וקנדה. הסכום החיצוני המשותף שמצוין במדינות "מיליארד הזהב" מסתכם ב – 62.6% מהחוב העולמי.

התמונה המצטיירת: ככל שרמת החוב החיצוני אצל המדינות גדולה יותר, כך רזרבות המט"ח שלהן קטנות יותר, ולהיפך: ככל שרזרבות המט"ח גדולות יותר, כך רמת החוב החיצוני קטנה יותר. כל זה משקף בבירור את האופי הטפילי של המדינות, שאותן התרגלנו לשייך לקטגוריה של "המדינות המפותחות כלכלית".

תגובתי: הכול תלוי במלחמת עולם בעתיד ש"תמחק" הכול, או בהכרת הצורך של בנייה מחודשת אמיתית של האדם והחברה ולא של הכלכלה, זה מה שחכמת הקבלה מציעה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest