דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הביע משאלה, והיא התגשמה!

הביע משאלה, והיא התגשמה!

שאלה: אם אנחנו נשאל ילד: "מה אתה רוצה?", אז תמיד יימצא אדם קטן שהחיים עדיין לא ייסרו אותו, שיאמר: "אני רוצה להיות קוסם!". כי למעשה, הבעיה שלנו היא בזה, שאנחנו שכחנו איך לרצות הרבה מאוד וחזק מאוד. החיים הכו אותנו, חייבו אותנו להפוך לגדולים, לשרוד, לסבול, לרצות שלא יהיו ייסורים: "רק אל תגעו בי והכול יהיה בסדר".

תשובתי: כל החיים אנחנו עוסקים רק בזה, שמנסים להיפטר מייסורים במקום לבוא למילויים אמיתיים, לתענוגים, להישגים (אין לנו את זה). אנחנו נמחצנו על ידי הקיום שלנו. זה כמובן אסון גדול לאנושות. ואדם, שנותן על כך דין וחשבון לעצמו, מבין, שבמובן מסוים אין משמעות לחיים.

אבל האם יש להם משמעות בצורה אחרת? כאשר אנחנו שואלים את עצמנו את השאלה הזאת, אז יכול להיות שכבר מתחילים לראות איזה פתרון.

שאלה: אם נשאל את הילד מה זה אומר להיות קוסם, אז הוא יאמר: "אני אביע משאלה והיא תתגשם".

תשובתי: האדם יכול להשיג את זה. מה גם, שבסופה של ההתפתחות שלנו אנחנו חייבים להשיג את זה!

אבל אפילו, אף על פי שזה יכול להיות קשה, כי לא כל כך קל להתנתק מהחיים הגשמיים ולהתחיל לעסוק בהשגה אחרת, בהתעלות, בראיית העולם באופן אחר, אבל זה בכוחו של כל אחד ושל כולם. בעיקרון, הטבע דוחף אותנו לזה שאנחנו נהפוך להיות קוסמים.

קוסם, זה מי שמביע משאלה ובעצמו מגשים אותה, משיג אותה. הביע רצון וקיבל!

כלומר, כאשר אתה מתחיל להשיג את הטבע, את נצחיותו, את שלמותו, אז אתה לא מתחיל סתם לדמיין: רוצה בית ליד הנחל, יאכטה, וכדומה, אלא מבין מה באמת לרצות!

קודם כל, אתה מפסיק לרצות משהו גשמי, זה לא ממלא אותך, אתה מייד מתעלה לדרגה הבאה. לכן אנחנו כבר לא יכולים לדבר על מילויים בהמיים או כלל אנושיים, על תענוגים בעולם שלנו.

אדם מייד עולה לדרגה הבאה, דרגת ההשגה. ההרמוניה עם הטבע מתחילה למשוך אותו, והתמונה של הראייה דווקא של איך שהכוחות שמנהלים אותה, נשפכים ממקום למקום, איך שמעוררים ומרגשים אותנו, מובילים אותנו קדימה, היא שממלאת את האדם.

דווקא רצונות כאלה מופיעים אצלו. אני לא אומר שהם נמצאים מלכתחילה אצל כל אחד מאיתנו, לא. הם מתעוררים באדם שבאמת נמשך למהות החיים ורוצה להפוך להיות "קוסם". כלומר כדי להפוך לקוסם, אתה צריך לקחת בידיים את המכשיר העצום הזה, את מערכת ההנהגה.

רק אז אתה מתחיל לראות, להכיר, להבין את המערכת, אז אתה באמת מתחיל להתמלא בהרמוניה שלה. זהו התענוג הגבוה ביותר! ובמידה הזאת אתה מתקרב, נכלל, בתוך המערכת הזאת, מרגיש את נצחיותה, שלמותה. אתה כבר לא מזהה את עצמך עם הגוף הגשמי, הבהמי שלך, מפני שנמצא בדרגת ה"אדם", ולא בדרגה הבהמית. הגוף שלך יכול למות ואילו אתה משיג רצונות אחרים לגמרי ובתוכם קיים.

באדם לא נשארים רצונות כאלה, שמופיעים בו אבל לא יכולים להתגשם. אם הם מכוונים בהתאמה למערכת הכללית של הטבע, אז הם בהכרח יתמלאו. ואלה הם רצונות שמכוונים להשפעה ואהבה.

מתוך שיחה מס' 3 של מיכאל לייטמן עם נִיקוֹלָאי קְרוּפִינוֹב, 11.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בערוב ימיו
מה מניע את האדם?
ההבדל המשמעותי של החיים החדשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest